הרגולטור ברוסיה עלול לעכב את המכירה של גילת לוויינים לקומטק

כך עולה מהדוחות שפרסמו שתי החברות בשבוע שעבר • הרשות הפדרלית למניעת מונופולים ברוסיה האריכה את תקופת הבדיקה לאור חוק ההשקעות הזרות • תוצאות חדשות לגילת ברבעון הראשון: ההכנסות התכווצו ב-23.2% ביחס לרבעון המקביל ב-2019

גילת לוויינים / צילום: תמר מצפי, גלובס
גילת לוויינים / צילום: תמר מצפי, גלובס

מסתמן עיכוב אפשרי בהשלמת הרכישה של גילת לוויינים על-ידי קומטק מארה"ב, כך עולה מהדוחות שפרסמו שתי החברות בשבוע שעבר. לצד הדוחות עדכנה גילת כי הרשות הפדרלית למניעת מונופולים ברוסיה, אחד הגופים הרגולטוריים שאישורו נדרש להשלמת העסקה, הודיעה לקומטק במהלך חודש מאי כי האריכה את תקופת הבדיקה בנושא בקשת אישור הרכישה לאור חוק ההשקעות הזרות, על מנת לבחון האם נדרש אישור מיו"ר ועדת ממשלת רוסיה המפקחת על השקעות זרות.

בשיחת הוועידה שערכה קומטק לאחר פרסום הדוחות הוסבר כי אם יידרש אישור של היו"ר, החברה תידרש להגיש בקשה חדשה והתהליך יכול לקחת מספר חודשים. לפי התכנון המקורי, העסקה הייתה אמורה להיסגר בסוף שנת הכספים הנוכחית או בתחילת שנת הכספים הבאה של קומטק, כאשר שנת הכספים מסתיימת בסוף יולי.

קומטק רוכשת את גילת בתמורה ל-7.18 דולר במזומן ו-0.08425 מניות קומטק עבור כל מניית גילת. בעת הדיווח הראשון על העסקה בפברואר, מחיר המניה בעסקה היה 10.25 דולר ושווי גילת בעסקה עמד על 577 מיליון דולר. נכון להיום, המחיר הוא כ-8.67 דולר המשקף לגילת שווי של 481 מיליון דולר. מניית גילת נסחרת בנאסד"ק במחיר של 7.17 דולר, שווי שוק של כ-398 מיליון דולר. הפער ממחיר העסקה עשוי להצביע על כך שבשוק ישנם ספקות בנוגע להשלמת העסקה. עם זאת, הפער כבר היה גדול יותר והתמורה בעסקה הייתה נמוכה יותר, אך מניית קומטק התאוששה בשבועות האחרונים.

בינתיים ברבעון הראשון גילת מציגה תוצאות חלשות: ההכנסות התכווצו ב-23.2% ביחס לרבעון המקביל והגיעו ל-47.7 מיליון דולר, שיעור הרווח הגולמי לפי כללי החשבונאות המקובלים (GAAP) נפל מ-37.9% ל-18.6% והחברה עברה מרווח תפעולי של 4.5 מיליון דולר להפסד תפעולי של 10.8 מיליון דולר. בשורה התחתונה, ההפסד הנקי הסתכם ב-11.8 מיליון דולר לעומת רווח של 3.6 מיליון דולר ברבעון המקביל, ועל בסיס Non-GAAP, בניכוי סעיפים חשבונאיים שונים, ההפסד היה 8.6 מיליון דולר לעומת רווח של 4 מיליון דולר ברבעון המקביל.

בחברה ציינו שתוצאות הרבעון הושפעו משמעותית מהתפרצות מגפת הקורונה, שהשפיעה על מגזרי הפעילות השונים של גילת ברמות השפעה שונות. כפי שדיווחה במסגרת הדוח המורחב שלה ל-2019, גילת מיישמת תוכנית להפחתת עלויות הכוללת צמצום במספר העובדים.

גילת, בניהולו של יונה עובדיה, נסחרת בנאסד"ק ובת"א ובעלת המניות הגדולה בה היא קרן פימי בראשותו של ישי דוידי.