הזכאות לדמי אבטלה של מאות אלפי מובטלים תוארך בכ-35 יום

ראש הממשלה בנימין נתניהו ושר האוצר ישראל כ"ץ החליטו לדחות ב-35 יום את התאריך שממנו מתחילים לספור את דמי האבטלה: מה-15 במרץ ל-19 באפריל • ההחלטה נוגעת ל כ-293 אלף דורשי עבודה שזכאותם אמורה להסתיים במהלך יוני

לשכת התעסוקה בתל אביב בחודש שעבר / צילום: רובי קסטרו - וואלה חדשות
לשכת התעסוקה בתל אביב בחודש שעבר / צילום: רובי קסטרו - וואלה חדשות

הזכאות לדמי אבטלה של מאות אלפי דורשי אבטלה במשק תוארך בכ-35 ימים ברוטו, כך החליטו ראש הממשלה בנימין נתניהו ושר האוצר ישראל כ"ץ. כפי שדווח ב"גלובס", בשבוע שעבר ההחלטה נוגעת לכ-293 אלף דורשי עבודה שזכאותם אמורה להסתיים במהלך חודש יוני.

על-פי הודעה משותפת שפרסמו משרדי ראש הממשלה והאוצר, החליטו נתניהו וכ"ץ כי "בהתאם להמלצת גורמי המקצוע", לדחות ב-35 יום את התאריך שממנו מתחילים לספור את דמי האבטלה: מה-15 במרץ ל-19 באפריל. כתוצאה מכך תוארך תקופת הזכאות בהתאם לכללי הזכאות הקיימים בכ-35 ימים.

ה-15 במרץ הוא ערב תחילת משבר הקורונה וה-19 באפריל הוא היום שבו החלו ענפים במשק להיפתח מחדש במסגרת תוכנית השלבים של הממשלה להחזרת המשק לפעילות מלאה. בתקופה שבין תאריכים אלה הושבתו ענפי כלכלה רבים בהוראת הממשלה ומעסיקים רבים שלחו את עובדיהם לחופשות ללא תשלום. בשיאה המשבר נרשמו בלשכות שירות התעסוקה ובמוסד לביטוח לאומי 1.193 מיליון דורשי עבודה, כמעט 90% מהם עובדים שיצאו לחל"ת. לפיכך במניין ימי האבטלה לא תכלל התקופה שבמסגרתה הוטלו על המשק הגבלות פעילות משמעותיות בשל משבר הקורונה.

כ"ץ אמר היום כי "הדבר החשוב ביותר כמו שאמר רה"מ, זה להאריך את משך הזכאות לדמי אבטלה לצעירים, לתת לכל אחד חודש נוסף באותו זמן שהמשק היה סגור, נוסיף להם את החודש הזה, כך שברגע שדמי האבטלה עומדים להיגמר הם יקבלו חודש נוסף. זה נותן בשורה למאות אלפי אנשים".

נציין כי בשבוע שעבר פנה יו"ר ההסתדרות ארנון בר דוד לראש הממשלה ולשר האוצר בקריאה להאריך את הזכאות לדמי אבטלה עבור 235 אלף מובטלים שצפויים למצות את זכאותם לדמי אבטלה במהלך החודש.