ניו זילנד "ריסקה את הנגיף"; ראשת הממשלה חגגה בריקוד בביתה

ממשלת ניו זילנד הודיעה היום כי אין יותר מקרים פעילים של קורונה במדינה • כל ההגבלות בוטלו, אך גבולות המדינה נשארו סגורים לתיירים

ראשת ניו זילנד ג'סינדה ארדרן  / צילום: Yiming Woo, רויטרס
ראשת ניו זילנד ג'סינדה ארדרן / צילום: Yiming Woo, רויטרס

ממשלת ניו זילנד הודיעה היום כי "אין יותר מקרים פעילים" של מחלת הקורונה במדינה, וכי בהתאם לכך היא מסירה את כל ההגבלות שהיו כרוכות במאבק בנגיף, החל מחצות (שעון וולינגטון) היום. "אנחנו מוכנים", אמרה ראשת הממשלה ג'סינדה ארדרן ושיבחה את תושבי המדינה על "האחדות שהפגינו כדי לרסק את הנגיף". המודל הניו זילנדי, שהיה אפשרי בעקבות בידודה הפיזי של המדינה וצעדים מוקדמים שנקטה, היה "לרסק את העקומה", ולהוריד את מספר המקרים לאפס.

כעת עובר הדגש לבחינה מה יקרה עם כניסה של בני אדם מחוץ למדינה. נכון לעכשיו, גבולות המדינה נשארים סגורים לתיירים, אך פתוחים לתושבים חוזרים. אלה יצטרכו להיבדק פעמיים בטווח של שבועיים מרגע הכניסה לניו זילנד, כאשר הפעם הראשונה תהיה עם כניסתם למדינה. המדינה נערכת לאיתור ולבידוד מהיר של חולים.

ניו זילנד נקטה צעדים חמורים כדי לדכא את התפרצות המגפה, כולל סגר בבתים, סגירת עסקים, הגבלת התקהלות ועוד בסוף מרץ. 22 בני אדם בלבד מתו במדינה, מתוך כ-1,150 מקרים מתועדים. לא נרשמו מקרי הדבקה חדשים במדינה ב-17 הימים האחרונים. "רקדתי ריקוד קטן של שמחה בתוך הסלון", סיפרה ארדרן על תגובתה לחדשות כי האשה האחרונה שעדיין אובחנה כחולה - החלימה.

משמעות ההודעה היא כי בארים ומועדוני לילה, כמו גם בתי קולנוע ותחרויות ספורט עם צופים ישובו להתקיים כרגיל. גם הוסרו כל ההגבלות על חתונות, הלוויות ואירועים ציבוריים. מדובר בירידה לשלב 1 מתוך ארבעה שלבי התמודדות עם המגפה, שנעשתה כשבועיים מוקדם מהצפוי, בשל התמעטות המקרים. "כעת עלינו להתחיל בהתאוששות כלכלית" אמרה ארדרן. היא ציינה כי "אנחנו כמובן נראה מקרים גם בעתיד", ככל הנראה לאחר שהגבולות ייפתחו בהדרגה ומקרים "ייובאו" ממדינות אחרות.