עכשיו זה רשמי: משה לארי מונה למנכ"ל החדש של מזרחי טפחות

את ההליך השקט ונטול הריבים הפומביים הוביל יו"ר הבנק משה וידמן • לארי היה מועמד מוביל לתפקיד מההתחלה, לצד מועמד פנימי מוביל אחר • מזרחי טפחות: "המינוי ייכנס לתוקפו במחצית השנייה של חודש ספטמבר"

משה לארי / צילום: דוברות בנק מזרחי טפחות
משה לארי / צילום: דוברות בנק מזרחי טפחות

דירקטוריון בנק מזרחי טפחות בחר במינוי פנימי ובהמשכיות: משה לארי יהיה המנכ"ל הבא. לארי יחליף את מנכ"ל הבנק היוצא אלדד פרשר, שבתורו החליף כמינוי פנימי גם כן את המנכ"ל שקדם לו, אלי יונס. מדובר במינוי טבעי ומתבקש של מי שנתפס כמועמד "מן המוכן" לכניסה חלקה לתפקיד, ושמכיר את הבנק היטב.

דבר זה בא לידי ביטוי גם בתגובת השוק, כשבצל מגמה חיובית בכל מניות הבנקים הגדולים מניית מזרחי טפחות עלתה ב-5% לשווי חברה של כ-15.7 מיליארד שקל. כניסתו של לארי לתפקיד תלויה בקבלת אישור הפיקוח על הבנקים שבבנק ישראל, שצפוי להינתן לו.

הליך הבחירה במזרחי טפחות נמשך כמה חודשים בשל משבר הקורונה שהביא להקפאתו לזמן מה. את ההליך השקט ונטול הריבים הפומביים הוביל יו"ר הבנק משה וידמן. לארי היה מועמד מוביל לתפקיד מהתחלה, לצד מועמד פנימי בולט אחר, אופיר מורד, שמנהל את החטיבה העסקית בבנק.

בנק מזרחי טפחות נחשב לבנק השלישי בגודלו במשק והוא חווה צמיחה אדירה בשנים האחרונות, הן אורגנית והם באמצעות רכישות ומיזוגים. רכישה שכזו עומדת כיום על הפרק, עם מיזוגו הצפוי של בנק אגוד לתוך מזרחי. הפרויקטור שמוביל את עסקת אגוד מטעם מזרחי טפחות הוא לארי, כשמניית אגוד עולה היום ביותר ב-7.3%.

פרישתו של פרשר, שנודע עליה בפברואר השנה, היא הרביעית בשרשרת פרישות מנכ"לי הבנקים הגדולים בתוך חודשים ספורים. ראשון היה זה אריק פינטו, שבאפריל אשתקד הודיע על פרישתו מתפקיד מנכ"ל בנק הפועלים, כשביוני הצטרפו אליו לילך אשר טופילסקי שהודיעה על פרישתה מבנק דיסקונט, ורקפת רוסק עמינח שהודיעה על פרישתה מבנק לאומי. שלושת אלה הוחלפו עוד באותה שנה על ידי דב קוטלר, אורי לוין וחנן פרידמן, בהתאמה.

כך, עם מינויו של לארי במקום פרשר עולה כי שלא כמו בבנק הפועלים, שם היו"ר והדירקטורים בחרו אשתקד לשבור את שרשרת המנכ"לים מבית - במה שנתפס כהעברת המנכ"לות בירושה, במזרחי טפחות בחרו ללכת על מינוי צפוי של פייבוריט פנימי מתוך הבית, שמכיר היטב את הבנק ואת האתגרים העומדים בפניו.

המינוי החדש של לארי ייכנס לתוקפו ב-16 בספטמבר, ואז סמנכ"ל ומנהל החטיבה הפיננסית יהפוך למנכ"ל הקבוצה לאחר יותר מ-20 שנים בבנק טפחות, שהפך לחלק מקבוצת מזרחי טפחות ב-2005. בבנק מספרים היום כי "הוא מונה בשנת 2009 לסמנכ"ל ולחבר הנהלה במזרחי טפחות וכיהן, בין השאר, כ-CRO ומנהל החטיבה לחשבות; כמנהל החטיבה לתכנון, תפעול, נכסי לקוחות ויעוץ, ובשנים האחרונות כמנהל החטיבה הפיננסית". במסגרת תפקידו הנוכחי לארי מכהן גם כיו"ר החברה לגיוסי הון של הבנק, כיו"ר מזרחי טפחות חברה לנאמנות וכדירקטור בבנק יהב.

עם פרישתו ישלים פרשר כהונה של שבע וחצי שנים כמנכ"ל מזרחי טפחות, תפקיד אליו מונה לאחר שהיה גם הוא מנהל החטיבה הפיננסית, בדומה ללארי, ושימש כיד ימינו של קודמו יונס. עם פרישתו של פרשר תישאר מנכ"לית הבנק הבינלאומי, סמדר ברבר צדיק, כמנכ"לית הוותיקה היחידה בבנקים הגדולים, עם כהונה של כ-13 שנים, לפי שעה.

בבנק ציינו היום כי "דירקטוריון מזרחי טפחות אימץ היום את המלצת ועדת האיתור" ש"פגשה מספר מועמדים ראויים לתפקיד המנכ"ל", כך לדברי היו"ר וידמן, וש"בסופו של תהליך החליטה להמליץ על משה לארי לתפקיד המנכ"ל הבא, הודות לכישוריו, היותו שותף מרכזי בהצלחת הבנק בשנים האחרונות, מגוון התפקידים שמילא במזרחי טפחות לאורך השנים ומעורבותו בשורה של נושאים אסטרטגיים ותחומי פעילות חוצי-ארגון".

עוד נמסר מטעם יו"ר הבנק כי "חברי ועדת האיתור התרשמו מאוד מיכולותיו הרבות של לארי, מניסיונו העשיר ומתרומתו המשמעותית להישגי הבנק עד היום, כמו גם מתפיסת עולמו באשר לאתגרי העתיד ולכיווני הפעולה של מזרחי טפחות במעלה הדרך".

מיהו המנכ"ל הבא של מזרחי טפחות?

ת.ז.: משה לארי

תפקיד נוכחי: סמנכ"ל ומנהל החטיבה הפיננסית בבנק מזרחי טפחות

יליד 1971 (בן 49)

תושב ירושלים

אב לשלושה

השכלה: רואה חשבון - בעל תואר בוגר מהאוניברסיטה העברית, וכן בעל תואר שני במינהל עסקים מאוניברסיטת תל אביב