משימה אפשרית: על המבחנה שעשתה דרכה בתוך שעתיים מלימסול לירושלים

בשבוע שעבר קיבל יוני כהנא, משווק חבילות טיולים, פנייה משליח חב"ד בלימסול בבקשה לסייע לישראלית שחייבת לבצע בדיקת מיי שפיר לטובת המשך ההריון • כהנא נחלץ למשימה במהירות • השיחה

יוני כהנא והמבחנה בהמראה מעל קפריסין / צילום: תמונה פרטית
יוני כהנא והמבחנה בהמראה מעל קפריסין / צילום: תמונה פרטית

משבר הקורונה מספק סיפורי תעופה יוצאי דופן, הנה עוד אחד כזה: יוני כהנא הוא הבעלים של חברת כהנא גרופ המשווקת חופשות כשרות ומחזיקה ב-5 בתי מלון בקפריסין וביוון בשם הלגונה הכחולה. החברה גם מפעילה מערך טיסות פרטיות במטוסים קלים למדינות הללו, למשל עבור משפחות שמעדיפות שלא להתחכך בהמון בדרך לחו״ל. ״כמו כולם גם אנחנו נכנסו לקיפאון בעקבות הקורונה״, מספר כהנא, ״לאחרונה החזרנו את כל 22 העובדים מחל״ת ומקווים להתניע את התחום דרך טיסות הפרטיות לקפריסין״.

בשבוע שעבר קיבל כהנא פנייה משליח חב"ד בלימסול. ״הוא סיפר על ישראלית שגרה בקפריסין ונמצאת בהריון בסיכון. היא ידעה שהיא תוכל להמשיך את ההריון רק אם תבצע בדיקת מי שפיר מיוחדת שניתן לבצע בבית החולים הדסה בירושלים. המטרה: לשלוח מבחנה עם דגימה מלימסול לירושלים. האתגר: המבחנה חייבת להגיע תוך שש שעות למעבדה. הבעיה: מזה חודשיים שאין טיסות יוצאות ונכנסות לקפריסין ושדה התעופה סגור לפחות עד אמצע יוני. הפתרון: מטוס פרטי וקשרים. ״פניתי לחברי הטייס ירון נמט שיש לו מטוס קטן מדגם ייחודי שיכול לטוס לחו״ל (יש עוד כ-5 כאלה בארץ). נמט נענה מיד. וזה לא היה פשוט: בהתחלה לא אישרו לנו לנחות בלרנקה בגלל הסגר. רק לאחר קשרים שהופעלו, אישרו לנו נחיתה חריגה לדקות ספורות ובתנאי שנמריא מייד. וכך היה. טסנו הוא ואני מהרצליה לחיפה. עצרנו להחתים דרכון ומשם תוך 50 דקות היינו בקפריסין. בינתיים האישה הייתה במרכז הרפואי בניקוסיה לטובת הוצאה הדגימה. כשנחתנו בלרנקה המתין לנו בשדה השומם שליח עם מעטפה ובה המבחנה. אחרי 5 דקות היינו שוב באוויר בדרך לארץ. בלי החתמת דרכון. נחתנו בהרצליה שם חיכה לנו שליח על אופנוע שזינק להדסה. המבחנה הגיעה למעבדה תוך שעתיים מרגע הבדיקה״. המשפחה שילמה על עלויות הדלק ואגרת הנחיתה בלבד, ונמט וכהנא יצאו עם סיפוק. ויש גם בשורה לסיום: ״הבדיקה הראשונה הייתה תקינה ובזכות זה ההריון נשמר״ מספר כהנא.

מצנח הזהב

תמר גרזון מנכ"לית טרווליסט מסיימת את תפקידה, והודיעה על "תחושת מיצוי במהלך שתוכנן עוד לפני תקופת הקורונה". גרזון שימשה בתפקידים שונים בקבוצת גוליבר משך 11 שנים, מתוכם 6 שנים כמנכ״לית. ענף סוכני הנסיעות נקלע למערבולת בעקבות משבר הקורונה שמחק את ההזמנות לטיסות ולחופשות כמעט לחלוטין. בחודשים הקרובים תמשיך גרזון את תפקידה לתכנון פועלה של החברה ליום שאחרי. בשלב זה לא ימונה לה מחליף. 

יו"ר חדש להנהלת נשיאות המגזר העסקי; סמנכ"ל חטיבת רגולציה בפרטנר פורש

 עו"ד רועי כהן, נשיא להב - לשכת ארגוני העצמאים והעסקים בישראל, נבחר ליו"ר הנהלת נשיאות המגזר העסקי, ארגון גג המאגד  12 ארגונים כלכליים ומוביל את האינטרסים המשותפים שלהם מול הגופים השונים. 

נח הקר, סמנכ"ל חטיבת רגולציה ותשתיות פייבר בפרטנר פורש מתפקידו. הקר ביקש לצאת לדרך חדשה לאחר 4 שנים בחברה. מנכ"ל פרטנר איציק בנבנישתי העביר את האחריות על תשתית הסיבים האופטיים לסמנכ"ל הכספים תמיר אמר, את פעילות הרגולציה לסמנכ"לית המשפטית ומזכירת החברה הדר ויסמונסקי-וינברג, ואת ניהול הסיכונים לסמנכ"ל הטכנולוגיות ומערכות המידע ירון אייזנשטיין, וזאת בנוסף לתפקידיהם.

מיקרוסופט מעניקה מלגות לימוד 

מיקרוסופט ישראל מחקר ופיתוח תורמת מלגות ללימודי השכלה גבוהה לסטודנטיות וסטודנטים על הקשת הטרנסג'נדרית, כחלק מפרויקט שמתקיים זו השנה החמישית בשיתוף עם ארגון "מעברים".

מגישת המהדורה המרכזית נכנסה לבידוד

לידיעת צופי כאן 11: דוריה למפל, מגישת מהדורת החדשות, נכנסה לבידוד לאחר שבאה במגע עם חולה קורונה מאומת שעובד בתאגיד השידור הציבורי. החולה הוא יועץ לשוני, איש האקדמיה העברית שעבד בדסק החדשות בירושלים ביום שלישי שעבר. מניתוח מצלמות האבטחה עלה כי שמונה עובדים, כולל למפל באו עמו במגע. העובדים עודכנו, הוכנסו לבידוד ויעברו בהמשך בדיקות קורונה. בתאגיד מדגישים כי העובד שחלה חבש מסיכה במהלך כל המשמרת. מהתאגיד נמסר כי עד סיום הבידוד יחליפו את למפל מיכל רבינוביץ ורומי נוימרק. רק בריאות.

דוריה למפל / צילום: צילום מסך, כאן11
 דוריה למפל / צילום: צילום מסך, כאן11