ח״כ עודד פורר מונה ליו״ר הוועדה לקידום מעמד האישה: "החלטה הזויה"

המינוי של פורר לעמוד בראש הוועדה לקידום מעמד האישה מעורר סערה • ברשתות החברתיות הושמעה גם ביקורת על כך שכל חברות הוועדה הן נשים והגבר היחיד שיהיה חבר בוועדה, ימונה גם ליו״ר • "אפילו פולישוק לא היה מוציא תחת ידיו החלטה הזויה כזאת"

עודד פורר / צילום: שלומי יוסף
עודד פורר / צילום: שלומי יוסף

שני מינויים נרשמו היום כאשר ח״כ עודד פורר מונה ליו״ר הוועדה לקידום מעמד האישה, וח״כ מנסור עבאס מונה ליו״ר הוועד למיגור פשיעה בחברה הערבית. המינויים יועברו להצבעת מליאת הכנסת. במהלך הדיון הבוקר בוועדת הכנסת מחו חברי הכנסת מיקי לוי, אחמד טיבי ואוסמה סעדי על קיפוח נציגי האופוזיציה במסגרת מינויים ליושבי ראש ועדות.

המינוי של פורר לעמוד בראש הוועדה לקידום מעמד האישה מעורר סערה. יו"ר נעמת חגית פאר אמרה היום "אפילו פולישוק לא היה מוציא תחת ידיו החלטה הזויה כזאת. אם לא מספיק תת הייצוג הנשי בכנסת ובממשלה המנופחת הזאת - כעת, מומלץ להעמיד חבר כנסת ללא ניסיון מיוחד בתחום קידום שוויון מגדרי בראשות ועדה שתחליט כיצד לקדם שוויון זכויות לנשים״, אמרה פאר.

לדבריה, ״יש לברך על כך שהוועדה לקידום מעמד האישה כה פופולרית שגם גברים רוצים לעמוד בראשותה - המאבק המגדרי אכן צריך להיות נחלת גברים ונשים כאחד. יחד עם זאת, הדבר יהיה טבעי בהרבה כאשר נשים תעמודנה בראשות ועדות אחרות בכנסת, למשל חוץ וביטחון״.

ברשתות החברתיות הושמעה גם ביקורת על כך שכל חברות הוועדה הן נשים והגבר היחיד שיהיה חבר בוועדה, ימונה גם ליו״ר. עמותת כולן אף צייצה שעל פורר לעזוב את התפקיד.