למונייד פרסמה תשקיף: צומחת ב-130%, אבל רושמת הפסדים גדולים

הכנסות למונייד ב-2019 עמדו על 67 מיליון דולר • בחברה מדגישים בתשקיף כי ההפסדים ביחס להכנסות נמצאים בירידה

 שי וינינגר ודניאל שרייבר- למונייד / צילום: שלומי יוסף
שי וינינגר ודניאל שרייבר- למונייד / צילום: שלומי יוסף

חברת הביטוח הדיגיטלי למונייד פרסמה תשקיף פומבי לקראת הנפקה ראשונית לציבור שתיערך בשבועות הקרובים. החברה הישראלית, שהוקמה ב-2015, גייסה מאז סכום של 480 מיליון דולר והמשקיעה המובילה בה היא חברת סופטבנק היפנית. לפי דיווחים בעבר, ההנפקה נדחתה לאחר כישלון ההנפקה של WeWork. בעבר פורסם כי למונייד שואפת לבצע הנפקה לפני שווי של מעל 2 מיליארד דולר.

מתשקיף החברה, שהוקמה על ידי המנכ"ל דניאל שרייבר ונשיא החברה שי וינינגר, עולה כי הכנסות החברה ב-2019 הסתכמו ב-67.3 מיליון דולר, גידול של 200%. ברבעון הראשון של 2020 עמדו הכנסות למונייד על 26.2 מיליון דולר, לעומת 11 מיליון דולר ברבעון המקביל. לחברה יש הוצאות גבוהות על שיווק ומכירות - 50% מכלל ההוצאות - ובשנה שעברה החברה רשמה הפסד חשבונאי של 108 מיליון דולר, כלומר פי 1.6 מההכנסות. הוצאות משמעותיות נוספות הן על ביטוחי משנה, כדי לצמצם את החשיפה של החברה, והן היוו כרבע מהוצאות החברה. בסך הכל הוצאות למונייד הסתכמו ב-175 מיליון דולר.

למונייד משבשת את עולם הביטוח
 למונייד משבשת את עולם הביטוח

החברה פרסמה גם תוצאות מתואמות (Non-GAAP) לפיהן הכנסות החברה היו גבוהות יותר ועמדו על 75 מיליון דולר, וה-EBITDA המתואם (רווח מתואם לפני הוצאות ריבית, מסים, פחת והפחתות) עמד על 106 מיליון דולר. תזרים המזומנים של החברה מפעילות הוא שלילי - ב-2018 עמד על 41 מיליון דולר, בשנה שעברה על 78 מיליון דולר וברבעון הראשון על 19 מיליון דולר.

בלמונייד ציינו כי ערך חיי הלקוח גבוה משמעותית מהוצאות השיווק שלהם, וכי הם מאמינים כי הם יחזירו את הוצאות רכישת הלקוח בתוך שנתיים. עוד הם הוסיפו כי הצורך בביטוח וההוצאות עליו צומח ביחס ישיר לעושר ולגיל של הלקוחות. למשל, לקוחות שרכשו ביטוח דירה לפני כשלוש שנים מוציאים היום 56% יותר על הביטוח. הם מראים כי לקוח חציוני עם פוליסה ראשונית של 60 דולר בשנה (שמשקפת נכסים בהיקף של 10,000 דולר) הוא בגיל 30, פוליסה של 600 דולר מעלה את הגיל החציוני ל-40, ושל 6,000 דולר ל-50. הם הוסיפו גם כי לקוחות שלהם שמבטחים דירות שכורות, שדרגו את הביטוח לאחר שעברו לגור בדירות שבבעלותם.

בתשקיף מפורסמים גם בעלי העניין בחברה, כלומר משקיעים עם אחזקות של מעל 5%. בין בעלי העניין נמנית כמובן סופטבנק, וכן נמנים הקרנות אלף, סקויה, ג'נרל קטליסט, ו-XL Innovate. כמו כן, ניתן לבחון את הגידול במחיר המניה. כך למשל, בגיוס שנערך במרץ 2018 עמד מחיר המניה על 13.8 דולר ואילו בסבב הגיוס שנערך ביוני 2019 הוא עמד על 42.2 דולר. בסבב האחרון מכרו שרייבר ו-וינינגר מניות של החברה בהיקף של 5 מיליון דולר כל אחד.

למונייד, המעסיקה 329 עובדים (מתוכם 123 בישראל), היא חברת ביטוח שמתבססת על ביג דאטה ובינה מלאכותית. החברה החלה לפעול בניו יורק לפני כארבע שנים, ומאז קיבלה רישיון לפעול כחברת ביטוח במרבית מדינות ארצות-הברית. בשנה שעברה החלה החברה להיכנס גם לשוק האירופי. בלמונייד ציינו בעבר כי הם אוספים פי מאה יותר נתונים מחברות ביטוח מסורתיות, ועל בסיסם היא מבטיחה להיות זולה ויעילה יותר, וכן מדויקת יותר בתמחור הפוליסות. טכנולוגיית הבינה המלאכותית שמשמשת את החברה כוללת אלגוריתמים שמיועדים לבדוק את פוליסות המבוטחים ולמנוע הונאות. הטכנולוגיה הזו מאפשרת ללמונייד העביר למבוטחים תשלום במשך זמן קצר מרגע קבלת התביעה, שמגיע בחלק גדול מהתביעות לשניות בודדות.

למונייד, שמוכרת כאמור ביטוח באינטרנט, מזוהה עם המילניאלז, ילידי שנות ה-80 וה-90, אך בער אמר וינינגר בראיון ל"גלובס" כי "זה לא עניין של גיל כמו של חופש טכנולוגי מחשבתי. יש אנשים בגיל מבוגר שלא רוצים לדבר עם מישהו בטלפון ותהליך הצריכה חייב להיות מיידי. באובר למשל, במקביל להזמנת נסיעה אתה יכול לקרוא מייל. זה לא מקפיא לי את הזמן. אם אתה רוצה לדבר עם העירייה, אז באותו רגע לא ניתן לעשות משהו אחר. אנשים מבינים את זה ולכן הם מעדיפים את הדרך הדיגיטלית, גם על חשבון נושא האמון".