משרד התקשורת מתגייס לסייע לחברות הסלולר בהקמת אתרים

רוני חורי, ראש תחום הפיקוח הטכנולוגי, יטפל בפניות החברות מול רשויות שמעכבות הקמת אתרים • המטרה היא לסייע מהר ככל שניתן מהחשש להתפרצות גל שני של קורונה

שר התקשורת יועז הנדל / צילום: עדינה ולמן, דוברות הכנסת
שר התקשורת יועז הנדל / צילום: עדינה ולמן, דוברות הכנסת

משרד התקשורת הודיע לחברות הסלולר כי הוא יתגייס לעזרה עבורן בהקמת אתרים סלולריים היכן שיש להן בעיות מול רשויות מקומיות. המשרד ביקש מהחברות להודיע לרוני חורי, ממונה תחום פיקוח טכנולוגי, על קשיים בהקמת אתרים, ועדכן כי הוא יהיה הזרוע המסייעת של המשרד.

ההתגייסות של המשרד לנושא באה על רקע הפקת הלקחים מהקורונה והקשיים של משתמשים רבים לקבל שירותי סלולר כתוצאה מאי הקמת אתרים סלולריים על ידי רשויות מקומיות רבות. אותן רשויות לא רצו לאשר הקמת אתרים בתחומן אבל ברגע שהתושבים התחילו להתלונן על קשיי קליטה בזמן הקורונה ועומס גבוה על הרשתות, החל גל של פניות לחברות הסלולר כדי שיזדרזו למצוא פתרונות קליטה מהירים.

תושבים רבים גם פנו למשרד התקשורת בבקשת עזרה, והמשרד ניסה לעזור היכן שיכל בעיקר ברמת פניות וניסיונות שידול מול ראשי ערים. מנגד, הקמת אתרים סלולריים במדינת ישראל הוא אירוע מסורבל שנמשך זמן רב מדי, ולא ניתן להקים אתרים מהרגע להרגע. חוקי התכנון מעניקים לרשויות המקומיות חופש פעולה רחב, ולרוב מתברר שאותן רשויות פועלות משיקולים פופוליסטיים שמזיקים לציבור שבשמו הן מתנגדות להקמת אתרים.

כפי שכבר פרסמנו במספר הזדמנויות בעבר, משרד התקשורת סבור שלא ניתן להשאיר בידי ראשי הרשויות המקומיות את הזכות הבלעדית לקבוע היכן ומתי ניתן יהיה להקים אתרים סלולריים, ולקחי הקורונה הוכיחו זאת באופן חד-משמעי.