נעילה מעורבת בבורסה; פוקס קפצה בכ-7%, סאפיינס עלתה ב-5%

מחזור המסחר הסתכם בכ-1.6 מיליארד שקל • ה-OECD צופה ירידה של 6% בתוצר של המשק ב-2020 • עליות בולטות נרשמו במניות אלקו, פוקס, אזורים, סלקום, מג'יק וישראכרט

בניין הבורסה לניירות ערך בתל אביב / צילום: Baz Ratner , רויטרס
בניין הבורסה לניירות ערך בתל אביב / צילום: Baz Ratner , רויטרס

סקירת המסחר: דיווחים שוטפים, מגמות, מדדים, שערי מניות, אג"ח, מט"ח וסחורות והמלצות אנליסטים

 

17:25

המסחר בבורסה בתל אביב ננעל היום (ד') במגמה מעורבת, כשמדד ת"א 35 סוגר יום הפכפך בירידה קלה, ואילו ת"א 90 ננעל בעלייה של כ-0.9%. 

מחזור המסחר הסתכם בכ-1.6 מיליארד שקל .

עליות בולטות נרשמו במניות אלקו , פוקס, אזורים , סלקום, מג'יק וישראכרט 

גם סאפיינס המשיכה להתקדם ורשמה עלייה חדה לשיא חדש. 

15:40

עליות קלות בבורסה בתל אביב. מחזור המסחר מסתכם בכ-1.07 מיליארד שקל. עליות בולטות נרשמות במניות מטריקס, סלקום , שטראוס, פוקס   וישראכרט.

מנגד, ירידות חדות נרשמות בדמרי , רציו, נאוויטס , קבוצת דלק ופרשמרקט. 

12:30

המסחר בבורסה מתנהל בחצי היום בעליות שהתמתנו בשעה האחרונה. מדד ת"א 90 מטפס ב-0.6%, ומדד ת"א 35 נסחר כעת ללא שינוי לאחר העליות שנרשמו מוקדם יותר.

בהמשך להתייחסות של ה-OECD לתחזית הכלכלית של המשק, אורי גרינפלד, הכלכלן הראשי של פסגות אמר: "התחזית ממחישה את ההשפעה השלילית של שגרת הקורונה על הסביבה הכלכלית. הנקודה החשובה ביותר שעולה מתחזית ה-OECD לישראל ולמדינות אחרות בעולם היא שהיום, גם לאחר שרוב המדינות בעולם החלו לפתוח מחדש את המשק, ברור לנו שהפעילות הכלכלית לא תחזור לרמתה ערב המשבר עוד זמן ארוך. למעשה, רק עכשיו אנחנו מתחילים את התהליך שבכל משבר קודם היינו מחשיבים כ"מיתון". העובדה שסגירת המשק הביאה לעצירה פתאומית בכלכלה גורמת לכך שנדמה לנו שהמצב הולך ומשתפר. בעוד שבהחלט יש שיפור לעומת תקופת הסגר, מדובר עדיין על מיתון, גם אם לא לפי ההגדרה הרשמית, ביחס לתקופה שלפני הקורונה".

11:00

ה-OECD פרסם היום את התחזית הכלכלית למדינות, ממנה עולה כי הארגון צופה התכווצות בתוצר של המשק המקומי בגובה של יותר מ-6% ב-2020.

המדדים המובילים בבורסה בתל אביב נסחרים בעליות. מדד ת"א 35 מטפס ב-0.5%, ת"א 90 עולה ב-1%, ומדד הביטוח מטפס ב-1.3%.

הירידות החדות שנרשמו בחודש מרץ בשערי המניות בעקבות התפשטות וירוס הקורונה, המריצו חברות רבות לפרסם תכניות לרכישה עצמית של מניותיהן כדי לנצל את מחירן הנמוך ולרשום רווחי הון. מניתוח של יובל צוק, מיחידת המחקר של הבורסה לניירות ערך, עולה כי מתחילת מרץ ועד סוף מאי אימצו 31 חברות תכנית לרכישה עצמית של מניותיהן (או הגדילו את המסגרת של תכנית קיימת) . בסוף אפריל נעצר גל ההכרזות, ובסוף חודש מאי הוכרזו 4 תכניות חדשות נוספות.

העלות הכוללת המשוערת של תכניות אלו מסתכמת בכ-7 . 1 מיליארד שקל וכ-80% מהחברות מתכוונות להשתמש ביתרות המזומנים שלהן ולבצע את הרכישות ממקורות עצמיים בלבד, ללא סיוע ממקור חיצוני. לשם השוואה, בחודשיים הראשונים של השנה הכריזו 3 חברות בלבד על תכניות רכישה,ובכל שנת 2019 אימצו 31 חברות תכניות רכישה עצמית בעלות כוללת של כ-2 מיליארד שקל.

10:35

מתחזקות העליות בבורסת ת"א. ת"א-90 מזנק ב-1.1%, ת"א-125 מוסיף 0.9% ות"א-35 עולה ב-0.7%. ת"א-ביומד מזנק ב-4.3%, ת"א-ביטוח קופץ ב-1.2% ות"א-טכנולוגיות מטפס ב-1.3%. 

פתאל , אנרג'יאן  ו-IFF  בולטות בעליות בת"א-35. בירידות בולטות קבוצת דלק , שיכון ובינוי  ודלק קידוחים 

דוראל אנרגיה  מזנקת ב-15%. טוגדר  עולה ב-12.3%. 

10:00

המסחר בבורסת ת"א נפתח הבוקר בעליות. ת"א-35 עולה ב-0.4%, ת"א-90 מטפס ב-0.65% ות"א-125 מוסיף 0.5%. ת"א-בנקים עולה ב-0.2%. 

מניית סאפיינס  מזנקת בכ-5%. פתאל  מוסיפה 4%. בזן  עולה בכ-2%. סלקום  עולה ב-3%.

07:00

המסחר בבורסה בתל אביב צפוי להיפתח הבוקר בהמשך לנעילה המעורבת אמש בוול סטריט, שם הדאו ג'ונס איבד 1%, ומנגד הנאסד"ק עלה ב-0.3%.

בקרב המניות הדואליות, נייס חוזרת עם פער ארביטרז' חיובי של 1.1%, טבע עם פער חיובי של 0.3%, אודיוקודס עם פער חיובי של 2.5%, סאפיאנס עם פער חיובי של 4.75%.

עיני המשקיעים נשואות להודעת הריבית בארה"ב של הפדרל ריזרב הערב ולתחזית של הפד בהמשך לדוח התעסוקה המפתיע שפורסם בשישי האחרון וסיפק רוח למדדים.