אישום: ניצל את משבר הקורונה לביצוע שורת עבירות הונאה באינטרנט

שמעון אוחיון נאשם כי הקים שני אתרי אינטרנט שנחזו בכזב לאתרים למכירת מוצרים להתמודדות עם נגיף הקורונה, בשמות "אדל מרקט" ו"פרוטקטלנד", השתמש בפרטי האשראי של משתמשים שביצעו הזמנות באתרים וביצע העברות כספים לכרטיסי האשראי שלו ושל שותפיו

הונאה באינטרנט / תמונה: שאטרסטוק
הונאה באינטרנט / תמונה: שאטרסטוק

התפשטות נגיף הקורונה הביאה למשבר בריאותי וכלכלי חריף, ויש מי שמנסה לנצל את מצוקת האנשים לטובתו ובדרכי מרמה: מחלקת הסייבר בפרקליטות המדינה הגישה היום (ד') כתב אישום לבית משפט השלום בראשון-לציון נגד שמעון אוחיון, בן 35 מראשון-לציון, בגין שורה ארוכה של עבירות הונאה שביצע לכאורה באמצעות האינטרנט, תוך ניצול משבר הקורונה והביקוש למוצרי חיטוי ותברואה.

על-פי כתב האישום, שהוגש על-ידי עו"ד שיר בן-עמי רויטמן, במהלך החודשים מרץ-אפריל 2020 הקים אוחיון שני אתרי אינטרנט שנחזו בכזב לאתרים למכירת מוצרים להתמודדות עם נגיף הקורונה, בשמות "אדל מרקט" ו"פרוטקטלנד". באתרים פורסמו למכירה, בין היתר, מסיכות פנים, ג'ל חיטוי ומד-חום לייזר.

לטענת הפרקליטות, אוחיון השתמש בפרטי האשראי של משתמשים שביצעו הזמנות באתרים, ללא ידיעתם או הסכמתם, וביצע העברות כספים באלפי שקלים לכרטיסי אשראי ששימשו אותו ושני שותפים נוספים שלו שטרם נעצרו בידי המשטרה. לאחר מכן, נטען, בוצעו העברות כספים מאותם כרטיסי אשראי, שאליהם הועברו הכספים, אל ארנק ביטקוין ששימש את הנאשם.

לפי האישום, עד למעצרו, הונה אוחיון 30 נפגעי עבירה בסכום כולל של כ-118 אלף שקל וביצע ניסיונות לקבל במרמה עוד אלפי שקלים באותה שיטה.

באישום נוסף מיוחס לאוחיון כי לאחר מעצרו הראשוני, הוא ביקש מעורך הדין שייצג אותו בתחילה כי עורך הדין יעביר את נתב האינטרנט ששימש אותו לצורך הפעלת אתר "אדל מרקט" ממחסן שבבעלותו למקום אחר, במטרה להכשיל את המשטרה מלאתר את הנתב. כמו כן, במחשב של הנאשם אותרו תוכנות למחיקת היסטוריית הגלישה במחשב, כך שלא יתאפשר למשטרה להתחקות אחר פעולותיו.

אוחיון מואשם בקשירת קשר לביצוע פשע, הונאה בכרטיס חיוב בנסיבות מחמירות, קבלת דבר במרמה בנסיבות מחמירות, ניסיון לקבלת דבר במרמה בנסיבות מחמירות, העברת מידע כוזב במחשב ושיבוש מהלכי משפט.

בד-בבד עם הגשת כתב האישום, הפרקליטות ביקשה לקבוע כי אוחיון יישאר במעצר-בית עד תום ההליכים המשפטיים נגדו, ובתנאי איסור שימוש בטלפון ומחשב. בבקשה ציינה הפרקליטות את התחכום במעשיו של הנאשם, את החשש משיבוש מהלכי משפט, את ביצוע המעשים בצוותא בדרך של חלוקת תפקידים ואת ניצול נפגעי העבירה במצב חירום לאומי בשל התפרצות נגיף הקורונה בישראל.

*** חזקת החפות: ההליכים הפליליים נגד שמעון אוחיון הם בראשיתם, הוא בגדר נאשם, לא הורשע בכל עבירה, ושמורה לו חזקת החפות.