קמעונאות | בלעדי

לא רק בגלל הקורונה? המשביר לצרכן מפטרת כחמישית מעובדי המטה

זאת במסגרת מה שהוגדר כ"שינוי מבנה ארגוני" • צעד זה מתווסף לכך ש-30% מעובדי החברה טרם שב מחל"ת ולביצוע קיצוץ שכר רוחבי • המשביר העריכה כי השהיית הפעילות של החברה מאמצע מרץ ועד פתיחתה באמצע מאי גרעה כ-240 מיליון שקל מפדיון החברה-הבת

רמי שביט, מנכ"ל המשביר לצרכן / צילום: ענבל מרמרי
רמי שביט, מנכ"ל המשביר לצרכן / צילום: ענבל מרמרי

המשביר לצרכן מפטרת קרוב ל-20% מעובדי המטה שלה - כך נודע ל"גלובס". ככל הידוע, מדובר על 20 עובדים מתוך 106 עובדי המטה של החברה, שמגדירה את הצעד כ"שינוי מבנה ארגוני". אלה מצטרפים למציאות שבה כ-30% מעובדי החברה עדיין לא שבו מחל"ת מאז החזרה לפעילות של החנויות והקניונים בישראל לפני כחודש (כשכזכור, המשביר לצרכן דחתה בשבוע את פתיחת החנויות שלה) ולקיצוץ שכר רוחבי שביצעה החברה לעובדים.

המשביר כבר הצהירה בחודש שעבר כי להערכתה, השהיית הפעילות של החברה מאמצע מרץ ועד פתיחתה באמצע מאי גרעה כ-240 מיליון שקל מהפדיון של החברה-הבת, משביר בתי כלבו. צעדי ההתייעלות שהיא מבצעת אפשרו למשביר להעריך בדיווח שמסרה לבורסה כי החברה צופה כי ההוצאות התפעוליות והתזרימיות שלה ושל חברת-הבת בתקופת ההשהיה "אינן מהותיות, וזאת על בסיס הוצאת העובדים לחל"ת וההקלות שניתנו ועתידות להינתן מאת משכירים של סניפי חברת-הבת, והפרסומים בדבר הקלות צפויות בתשלומי ארנונה והתשלום מהמדינה בגין תקופת ההשהיה".

בימים האחרונים החלה הרשת במבצע שינסה להגדיל את התנועה בחנויותיה. במסגרת המבצע הזה המשביר מציעה הנחות ללקוחות חברי המועדון שלה, אשר חלקן ממותגות כ"פטור ממע"מ" בשיעור של 14.53%, וזאת בניסיון לשדר ללקוחות חוויה של דיוטיפרי.

רשת המשביר לצרכן, המנוהלת על-ידי רמי שביט, היא רשת בתי הכלבו היחידה בישראל, והיא מפעילה כ-38 חנויות עם מחלקות קוסמטיקה, הלבשה, ספורט, תכשיטים, הנעלה, כלי בית טקסטיל, חשמל ואחרות. מניית המשביר , שנסחרת בבורסה בתל-אביב לפי שווי שוק של כ-64 מיליון שקל, איבדה מערכה מתחילת השנה כ-23%. מתחילת החודש רשמה מניית החברה עלייה של כ-3%.

שביט כבר הודה כי הוא נערך להקטנה, סגירה או שינוי מתכונת של חנויות קיימות, בהן הסניפים בקריית שמונה ובהדר בחיפה, כשלדבריו, חוזה השכירות של החברה בסניף קריית שמונה צפוי להסתיים בעוד כחצי שנה, ובינתיים בכוונתו להסב אותו לחנות עודפים. זאת בהמשך לתהליך שהחל הרבה לפני פרוץ הקורונה במסגרתו הרשת צמצמה וסגרה סניפים, ביניהם הסניף בגן העיר, צמצום החנות במתחם הקריון ביותר מחצי מגודלה, עזיבת החנות בקניון לב אשדוד לטובת הקמת חנות קטנה יותר בסי מול ועוד.

מהמשביר 365 נמסר: "במסגרת שנוי במבנה הארגוני של הרשת סיימנו את עבודתם של 20 עובדים מתוך 106 עובדי מטה. במקביל ביצענו הורדה רוחבית, עד סוף השנה, של כ-15% במשכורות של עובדי המטה המשתכרים מעל 10,000 שקל בחודש. הרשת מתנהלת עם כ-70% מעובדיה בסך-הכול".