סופית: משה חוגג סגר את סטארט-אפ המדיה BlockTV

ההחלטה על סגירת אתר בלוקטיוי, שתכניו התמקדו בתחום המטבעות הדיגיטליים, התקבלה בעקבות משבר הקורונה, שפגע גם בהשקעות בתחום • חוגג: "הקורונה שמה אותנו במצב שבו חייבים לקבל החלטות קרות"

משה חוגג, מנהל קרן הון סיכון סינגולריטים / צילום: יונתן בלום
משה חוגג, מנהל קרן הון סיכון סינגולריטים / צילום: יונתן בלום

עכשיו זה סופי: כחודשיים לאחר שפיטר 80% מעובדיו, סגר באחרונה סטארט-אפ המדיה הישראלי BlockTV את פעילותו. ההחלטה על סגירת המיזם, שתכניו התמקדו בתחום הבלוקצ'יין והמטבעות הדיגיטליים, התקבלה בעקבות ההשפעה השלילית של מגפת הקורונה על ההשקעות בתחום זה.

מייסד בלוקטיוי, משה חוגג, בעלי קרן ההון סיכון סינגולריטים ומועדון הכדורגל בית"ר ירושלים, אישר היום ל"גלובס" כי פעילות המיזם נסגרה, לאחר שמוקדם יותר השבוע נמסר על כך דיווח באתר האמריקאי Coindesk מפיהם של שניים מעובדי בלוקטיוי לשעבר.

בשיחה עם "גלובס" היום אמר חוגג כי "המיזם אכן נסגר וסיכויו לשוב ולפעול קטנים, אבל החברה לא נסגרה ויש בה עדיין פעילות מסוימת וגם כמה עובדים". הוא הסביר כי "הקורונה שמה אותנו במצב שבו חייבים לקבל החלטות קרות, וזו היתה אחת מהן". לדבריו, מנכ"ל בלוקטיוי, אבירם אלעד, נותר עדיין בחברה.

הסטארט-אפ בלוקטיוי שייך לחברה הישראלית הפרטית Alignment Media LTD - חלק מקבוצת אליינמנט, שנמצאת בבעלות מלאה של סינגולריטים, שבראשה עומדים חוגג ושותפו, איל ההון הקזחי קינס רקישב.

אתר בלוקטיוי, שמשרדיו ואולפן הטלוויזיה שלו פעלו ממגדל אטריום ברמת גן, הושק בתחילת 2019. בנובמבר האחרון השלים הסטארט-אפ את הנפקת המטבע הדיגיטלי שלו באמצעות בורסת הקריפטו Bittrex Global מליכטנשטיין, שבה ביקש לגייס עד 6 מיליון דולר.

לפני התפרצות מגפת הקורונה, היו לבלוקטיוי תוכניות שאפתניות למדי. כפי שפרסמנו ב"גלובס", לקראת הנפקת המטבע הדיגיטלי של בלוקטיוי, הכריז המיזם על כוונתו להרחיב את פעילותו לתחומי כיסוי נוספים מעבר לתעשיית הבלוקצ'יין ושוק הקריפטו, כך שיכללו מגוון רחב של תעשיות הייטק. נוסף על כך, תכנן בלוקטיוי להקים אולפני טלוויזיה בניו יורק ובאסיה, נוסף על האולפן בישראל.

ואולם, במרץ האחרון, כפי שדיווחנו ב"גלובס", פוטרו 18 מבין 23 עובדיו הנותרים של הסטארט-אפ. אתר בלוקטיוי, שהמשיך לפעול עד לאחרונה, הפסיק להעלות תכנים חדשים.

בדיווח שפורסם השבוע באתר Coindesk, מסרה נועה תמיר, ששימשה עד לאחרונה מנהלת התפעול של בלוקטיוי: "אנו גאים מאוד עם המותג שבנינו ועם כל התכנים והחדשות שהבאנו לקהילת הבלוקצ'יין והקריפטו בעולם. נקווה שנוכל להחזיר את בלוקטיוי לחיים בעתיד".

רוצים להתעדכן בענייני בלוקצ'יין ומטבעות דיגיטליים? הצטרפו לערוץ הטלגרם קריפטו גלובס.