הנחת סלב מפרופ׳ איתמר גרוטו: כך קיבל טדי שגיא אישור מיוחד לדלג על חובת הבידוד

חדשות 12 חשפו כי המיליארדר טדי שגיא נחת בארץ בשבוע שעבר, ובמקום לשהות בבידוד, הגיע למסיבה • בכירים במשרד הבריאות שקלו להגיש נגדו תלונה במשטרה, אך שגיא טען שקיבל אישור לכך מפרופ' איתמר גרוטו • התנועה לאיכות השלטון: "על פרופ' גרוטו להניח את המפתחות עוד הלילה"

טדי שגיא / תמר מצפי
טדי שגיא / תמר מצפי

חדשות 12 חשפו כי המיליארדר טדי שגיא נחת בארץ בשבוע שעבר עם מטוסו הפרטי מקפריסין. במקום לשהות בבידוד, כמתחייב לפי הנחיות משרד הבריאות, הגיע למסיבה. הערב (ד'), זמן קצר לאחר הפרסום הראשון על הכוונה להגיש נגדו תלונה, הגיש שגיא אישור מפרופ' איתמר גרוטו.

בכירים במשרד הבריאות שקלו להגיש נגדו תלונה במשטרה בגין הפרת בידוד, עבירה עליה אמור להירשם קנס של 5,000 שקלים. שגיא טען שקיבל אישור לכך מפרופ' איתמר גרוטו. התברר שאכן גרוטו אישר לשגיא שהוא לא צריך להיכנס לבידוד.

לא ידוע האם ולכמה עוד אנשים ניתן אותו אישור לפסוח על הוראות משרד הבריאות. למעשה, המקרים היחידים אשר בהם מאושרת הפרת חובת בידוד, הם מקרים הומניטריים ובהם ביקורים על ערש דווי, לווית מצומצמות ומקרים חריגים דומים. מסיבות, לפי משרד הבריאות, אינן נכללות בקטגוריה זה בשום פנים ואופן.

ממשרד הבריאות נמסר כי מתן האישור היה משגה: "מדובר בטעות חמורה בשיקול הדעת ויערך בירור בעניין". מטעמו של טדי שגיא נמסר: "טדי שגיא הגיע לישראל כחוק ופעל כחוק לפי ההנחיות המתאימות שקיבל".

שר הבריאות יולי (יואל) אדלשטיין הנחה את מנכ"ל משרדו משה בר סימן טוב לערוך בירור עם המשנה למנכ"ל, פרופ' איתמר גרוטו, נוכח מה שנחשף, לפיו פטר אדם שהגיע מחוץ לארץ מבידוד, וכן לבחון את העניין בכל הכלים המשמעתיים העומדים לרשותו. השר מצפה לקבל תשובות מהבירור כבר מחר.

אדלשטיין: "במיוחד בשעה שיש מאמץ רב להסביר לציבור את חשיבות העמידה בהנחיות משרד הבריאות וכאשר אנחנו קוראים להגברת האכיפה, לא ייתכן שיהיו פטורים מבידוד אשר יסכנו את בריאות הציבור. מדובר בפגיעה קשה באמון הציבור וטעות חמורה בשיקול הדעת. במקרים כאלה לא אנהג בסלחנות".

התנועה לאיכות השלטון: "מעבר לכך שמדובר בכשל ערכי חמור, מדובר כאן בסיכון בריאות הציבור על ידי הממונה הישיר על הנושא. על פרופ' גרוטו להניח את המפתחות עוד הלילה".