הנסיך הבלגי שטס לחגיגה פרטית בספרד, חזר לבלגיה, אובחן כחולה קורונה - ועכשיו ייקנס ביותר מ-10,000 אירו

לפי הדיווחים בתקשורת הספרדית, הנסיך הבלגי הגיע לספרד בסוף מאי • הוא טס למדריד ואז המשיך ברכבת לעיר קורדובה, שם חגג במסיבה פרטית • יומיים לאחר המסיבה אובחן הנסיך הצעיר (28) כחולה בקורונה • הרשויות באנדלוסיה קנסו אותו ב-10,400 אירו

הנסיך הבלגי יואכים / צילום: לורן דוברול, רויטרס
הנסיך הבלגי יואכים / צילום: לורן דוברול, רויטרס

הנסיך הבלגי יואכים נקנס על ידי הרשויות בספרד ביותר מ-10 אלפים אירו, לאחר שנחשף כי עבר על התקנות למאבק בקורונה במדינה כשהשתתף במסיבה פרטית אליה הגיע במיוחד מבריסל. לפי הדיווחים בתקשורת הספרדית, הנסיך הבלגי - אחיינו של המלך פיליפ ועשירי בסדר הירושה של בית המלוכה - הגיע לספרד בסוף מאי. הוא טס למדריד ואז המשיך ברכבת לעיר קורדובה, שם חגג במסיבה פרטית ביחד עם 26 חברים נוספים. זאת, בעוד התקנות בספרד אינן מאפשרות התקהלות של יותר מ-15 בני אדם. בנוסף, הן קובעות כי יש לשהות בבידוד במשך שבועיים אחרי הכניסה למדינה.

יומיים לאחר המסיבה אובחן הנסיך הצעיר (28) כחולה בקורונה. הרשויות באנדלוסיה קנסו אותו ב-10,400 אירו, ויש לו שבועיים לערער על הקנס. לא נראה כי הוא מתכוון לעשות זאת. הנסיך הביע את התנצלותו על המסיבה הלא-חוקית. "אני מתחרט עמוקות על מעשיי, ומקבל את ההשלכות שלהם", אמר בהודעה לעיתונות. נשיא מחוז אנדלוסיה ביקר בחריפות את התנהגותו, ואמר לתקשורת: "אסור שיחזור על התנהגות זו, במעשיו הוא סיכן לא רק את עצמו - אלא את החברה כולה".

יותר מ-27 אלף בני אדם מתו בספרד, אחת המדינות שנפגעו בצורה החמורה ביותר ממגיפת הקורונה. המדינה עדיין לא פותחת את גבולותיה לתושבי האיחוד האירופי, וממתינה ל-1 ביולי, בעוד מדינות אחרות כבר מאפשרות תנועה חופשית. הלימודים במדינה לא יתחדשו עד שנת הלימודים הבאה, שמתחילה בספטמבר.