דיווח: גורש לישראל יזם בלוקצ'יין שהורשע בהונאת משקיעים בארה"ב

ערן אייל, שהורשע לפני כחצי שנה בניו יורק בהונאת מאות משקיעים בהיקף של עשרות מיליוני דולרים בכמה חברות שהקים וניהל, גורש לישראל לפני כשלושה שבועות, לפי דיווח באתר דרום אפריקאי

ערן אייל, מייסד ומנכ"ל Shopin / צילום: אתר Shopin
ערן אייל, מייסד ומנכ"ל Shopin / צילום: אתר Shopin

איש העסקים ערן אייל, שהורשע לפני כחצי שנה בארה"ב בגין הונאת מאות משקיעים בהיקף של עשרות מיליוני דולרים בכמה חברות שהקים, גורש לפני כשלושה שבועות לישראל - כך דיווח השבוע אתר החדשות הדרום אפריקאי Ventureburn.com.

כפי שדווח ב"גלובס", בפברואר האחרון נעצר אייל בביתו בברוקלין, ניו יורק, על-ידי רשות המכס וההגירה של ארה"ב (ICE). לדברי הרשות, אייל, שהורשע בדצמבר בבית משפט בניו יורק בגין שלוש פרשות של הונאת משקיעים, נשא אשרת שהייה (ויזה) זמנית בלבד בארה"ב, שתוקפה פג ביוני 2019.

ב-26 בפברואר קבע בית משפט בניו יורק כי יהיה על אייל לצאת את גבולות ארה"ב בתוך 48 שעות מרגע שישוחרר על-ידי ICE ממעצרו. גורם ב-ICE מסר ל-Ventureburn בשבוע שעבר כי אייל גורש מארה"ב לישראל ב-18 במאי.

אייל בן ה-44 נושא במקביל אזרחות ישראלית ודרום אפריקאית. על-פי מקורות המעורים בעסקיו של אייל, ב-2018 הוא הגיע לארה"ב מדרום אפריקה, שם הקים את חברת Springleap, שפעלה בתחום של מימון המונים. באוגוסט 2018 הואשם אייל בארה"ב בהונאה של ארבעה משקיעים, שמהם גייס סכום של 600 אלף דולר להקמת ספרינגליפ.

קצת יותר משנה לאחר מכן, בדצמבר 2019, דיווחנו ב"גלובס" על הרשעתו של אייל בבית משפט בניו יורק בגין הונאה של מאות משקיעים בהנפקת המטבע הדיגיטלי (ICO) של סטארט-אפ הבלוקצ'יין Shopin ב-2018, שבה גייס סכום כולל של 42.5 מיליון דולר.

כחלק מהסכם הטיעון שאליו הגיע אייל עם משרד התובע הכללי של ניו יורק, שבו הובטחה הרשעתו, התביעה ויתרה על עונש מאסר ליזם הישראלי, בתנאי שהוא יתפטר מתפקידו כמנכ"ל שופין, ושייאסר עליו למשך שלוש שנים לשמש בתפקיד ניהולי בחברות הפועלות במדינת ניו יורק. במסגרת אותו הסכם טיעון, אייל גם נדרש להשיב מאות אלפי דולרים למשקיעים במיזם ספרינגליפ. 

רוצים להתעדכן בענייני בלוקצ'יין ומטבעות דיגיטליים? הצטרפו לערוץ הטלגרם קריפטו גלובס.