רשות המסים: לא יוטלו קנסות למדווחי מע"מ באיחור

מנהל רשות המסים ערן יעקב הודיע היום על ביטול קנסות פיגור שהוטלו על עוסקים שהגישו דיווחים למע"מ באיחור של עד 5 ימים בתקופת הקורונה

מנהל רשות המסים, ערן יעקב /  צילום: יונתן בלום
מנהל רשות המסים, ערן יעקב / צילום: יונתן בלום

מנהל רשות המסים, ערן יעקב, הודיע היום (ה') על ביטול קנסות פיגור שהוטלו על עוסקים שהגישו דיווחים למע"מ באיחור של עד 5 ימים בתקופת הקורונה.

בעקבות ההשלכות הכלכליות של התפשטות נגיף הקורונה, ועל-מנת להקל על העסקים, הודיעה רשות המסים על מספר ארכות במועדי הדיווח והתשלום למע"מ עבור דיווח דו-חודשי לינואר-פברואר 2020 והדיווח החד-חודשי של מרץ ואפריל 2020.

בשל טענות על טעויות הנובעות מאי-בהירות בקרב העוסקים עקב הדחיות החוזרות, הוחלט לבצע מהלך ממוחשב, שבו יבוטלו קנסות פיגור הגשה שהוטלו על עוסקים שאיחרו בדיווח בתקופות אלה, עד 5 ימי פיגורים, וזאת ללא צורך בהגשת בקשות.

רשות המסים משדרת "עסקים כרגיל"

אחת הטענות שעלתה בתקופת הקורונה הייתה כי רשות המסים משדרת "עסקים כרגיל" בתקופת המשבר, מטילה קנסות וממשיכה בהליכי גבייה ואכיפה בימי שגרה. כך, לאחרונה דיווחנו ב"גלובס" כי ללשכת רואי החשבון הגיעו תלונות רבות של רואי חשבון על כך שלמרות שמדובר בשעת משבר, ויש צורך לאפשר לרכז את המאמצים ומשאבי הזמן בפתרון הבעיות והעומס בהגשת הבקשות וקבלת המענקים שיסייעו לעסקים וימנעו את קריסתם - רשות המסים ממשיכה לזמן מייצגים לדיונים.

נשיאת לשכת רואי החשבון, איריס שטרק, אמרה ל"גלובס" כי מדובר ב"נטל ביורוקרטי שמכביד על העסקים ועל רואי החשבון. יש לתת קדימות ועדיפות לפתרון נושא המענקים והפיצויים ולפתרון החסמים המעכבים את הגעתם לעסקים במהירות האפשרית".

בנושא הדיווחים למע"מ, ברשות המסים פרסמו מספר הקלות כאמור, ומלבד הדחיות שניתנו, כעת הוחלט גם שלא להטיל קנסות על איחורים בדיווח.