טיסות | בלעדי

טורקיש איירליינס מחדשת את הטיסות לתל אביב

החברה מתכננת להפעיל 4 טיסות שבועיות בקו תל אביב-איסטנבול מה-24 ביוני • הנוחתים מישראל לא מחויבים להיכנס לבידוד של 14 ימים

טורקיש איירליינס חוזרת לטוס בקו לתל אביב. כבר מה-24 ליוני החברה מתכננת להפעיל 4 טיסות שבועיות (בימים ראשון, שני, רביעי ושישי). בשיאה החברה הפעילה 10 טיסות יומיות בקו תל אביב-איסטנבול. אחרי הדממה של מספר חודשים החברה מתחילה להחזיר את טיסותיה לאירופה בצורה מדורגת, כשב-18 ביוני היא כבר מתכוונת למנות 40 יעדים בטיסות מאיסטנבול.

טורקיש מחדשת את הטיסות שלה בקווים לתל אביב עוד לפני שחובת הבידוד לנוחתים בישראל צפויה להסתיים ועוד לפני שהמדינה מתירה את כניסת הזרים לישראל. נזכיר כי מאז ה-18 במרץ נאסרה כניסת אזרחים שלא מחזיקים בדרכון ישראלי לארץ. הנחיה זו ניתנה ללא מועד סיום כשבינתיים חברות התעופה קיבלו הודעה (נוטאם) כי ההנחיות האמורות תקפות עד ל-1 ביולי.

בטורקיש איירליינס מסבירים כי הנוחתים מישראל לא מחויבים להיכנס לבידוד של 14 ימים (להבדיל מנוחתים ממדינות אחרות). כל מי שמגיע לנמל התעופה באיסטנבול יעבור בדיקת קורונה במקום ויקבל תשובה אחרי שלוש שעות - אם יימצא כחולה יועבר לבית חולים פרטי לטיפול.

בכל מקרה, תיירים יידרשו להציג פוליסות ביטוח לנסיעה. ברשות התעופה הטורקית מציינים כי תיירים שיאובחנו כחולים בקורונה יועברו לטיפול בבית חולים פרטי בשדה התעופה. בנוסף, הם מבטיחים ליישם נהלים שיאפשרו שמירה על מרחק בין הנוסעים ושמירה על היגיינה. כך, למשל, 50% תפוסה באוטובוסים הנוסעים מהשדה ואליו, חובת עטיית מסכה, מדידת חום באמצעות סורק טרמי (כולל כזה שמורכב על קסדות העובדים בשדה שסורקים את הנוסעים הנוכחיים), מדבקות סימון על הרצפה, מערכת סינון אוויר שהותקנה ברחבי שדה התעופה והקפדה על ניקיון וחיטוי כל החללים הציבוריים.

בימים שלפני הקורונה עיקר הפעילות של טורקיש הייתה בטיסות המשך, כ-85% מהטסים עם החברה מתל אביב המשיכו מאיסטנבול ליעדים שונים בעולם, כמו ארה"ב והמזרח הרחוק.  כעת טיסות הטרנזיט ייראו אחרת, הן במובן של משכי ההמתנה בשדה התעופה והן במובן של הסכמים בין מדינות ירוקות שלא יאפשרו מעבר וכניסה ממדינה "אדומה". מדינה ירוקה היא כזו ששיעורי התחלואה בה נמוכים. מכאן שנושא טיסות ההמשך לא יהיה טריוויאלי והטסים יצטרכו לבדוק מראש האם הכניסה למדינת היעד מותרת להם. מבחינת הרשויות בטורקיה, הכניסה לאזרחים ישראלים מותרת, כולל בטיסות מעבר (להבדיל מאזרחים ממדינות רבות שבשלב זה לא רשאים להיכנס לטורקיה).

טורקיש רוצה להתניע את החזרה לפעילות כשהיא לוקחת בחשבון ששיעורי התפוסה לפחות בהתחלה יהיו נמוכים, אך היא מצפה שעם הזמן, הם ישתפרו. חברות אחרות שכבר חידשו טיסות לישראל עוד לפני הסרת חובת הבידוד כוללות את דלתא איירליינס, את וויז אייר, אייר אירופה ויוקריין. בקנה חברות נוספות מתכננות לחדש את הפעילות לישראל.