הסטארט-אפ הישראלי ספייק גייס 8 מיליון דולר בהובלת אינסייט

חברת וויקס, NFX של המשקיע גיגי לוי, וכן האנג'לים גיא גמזו ואריה מרגי השתתפו בסבב הגיוס • במקביל לגיוס, השיקה ספייק פיצ'רים חדשים בפלטפורמה שהפכו אותה למערכת ניהול עבודה משותפת

הסטארט-אפ הישראלי ספייק (Spike), שמפתח פלטפורמת מסרים מבוססת אימייל לסביבת העבודה, הודיע היום על השלמת סבב גיוס A בסך 8 מיליון דולר. את החברה ייסדו המנכ"ל דביר בן-ארויה, וסמנכ"ל הטכנולוגיה ארז פילוסוף, מייסד אתר "וואלה". את סבב הגיוס הובילה קבוצת קרנות ההון סיכון אינסייט פרטנרס שמתמחה בחברות בשלב הסקייל-אפ.

בין המשקיעים שהשתתפו בסבב הגיוס הקודם ובסבב הנוכחי: חברת וויקס, NFX של המשקיע גיגי לוי, וכן האנג'לים גיא גמזו ואריה מרגי וכמה שותפים אסטרטגיים נוספים. בעקבות ההשקעה בחברה יצטרף לדירקטוריון ספייק דניאל ארונוביץ, סגן נשיא באינסייט פרטנרס. סך הכל גייסה ספייק 16 מיליון דולר, לאחר שגייסה 8 מיליון דולר בסבבי סיד ופרה סיד.

אינסייט היא קבוצה של קרנות הון סיכון וקרנות השקעה פרטיות, שהשקיעה במהלך השנים ביותר מ-300 חברות והיא אחת המשקיעות הבולטות בתעשיית ההייטק הישראלית בשנים האחרונות. באוקטובר בשנה שעברה היא אף פתחה נציגות בתל אביב, ראשונה מחוץ לארה"ב.

אינסייט השקיעה בישראל בכ-15 חברות סכום כולל של יותר מ-700 מיליון דולר, והיא ממוקדת בחברות צמיחה. הקרן השקיעה במאנדיי, שמפתחת מערכת לניהול פרויקטים בארגונים, לייטריקס, שמפתחת אפליקציות לעיבוד תמונה, ווקמי, שפיתחה מערכת שמסייעת לגולשים באתרים ובאפליקציות, חברת אבטחת הסייבר צ'קמרקס, ובג'ייפרוג, שפועלת בתחום פיתוח אפליקציות .

ספייק מתכננת להכפיל את צוות העובדים

בכוונת ספייק, הפועלת מהרצליה ומעסיקה 14 עובדים, להאיץ במהלך השנה הקרובה את צמיחתה, להוסיף כלים ושירותים נוספים לפלטפורמה, ולהכפיל את צוות העובדים.

הרעיון בבסיס הפלטפורמה הוא לעצב מחדש את תיבת האימייל המסורתית כך שהיא תתאים לסגנון השימוש המקובל כיום והמושפע בעיקר מהמסרים המיידיים כמו וואטסאפ. כך ניתן לקבל חוויית מסרים מידיים גם בהתכתבות באימייל, גם אם רק צד אחד להתכתבות עושה שימוש במערכת.

במקביל להודעה על הגיוס, השיקה החברה שורת פיצ'רים חדשה שהפכה אותה מקליינט אימייל לפלטפורמת עבודה משותפת בסיסית. עם השקת הפיצ'רים החדשים היום, הופכת הפלטפורמה לפלטפורמת קולבורזציה - עבודה משותפת בסיסית, כשליכולות הצ'אט הצטרפו יכולות תקשורת ועבודת צוות בזמן אמת, מסמכים שיתופיים, משימות, ותזכורות.

לדברי המנכ"ל בן ארויה, לחברה קרוב ל-100 אלף משתמשים פעילים, רובם עסקים קטנים ולקוחות פרטיים. מודל התמחור מבוסס על פרמיום - חבילה חינמית מוגבלת ומעבר לכך תשלום חודשי של 6-8 דולר.