יו"ר הכנסת יריב לוין מינה מנכ"ל חדש לכנסת: סמי בקלש

בקלש - שכיהן בעבר כסמנכ"ל הכספים של המועצה להסדר ההימורים בספורט, כסמנכ"ל הכספים של תשלובת הארגז, כמנכ"ל מפעלי פרג וכמנכ"ל קבוצת שלהב אחזקות - יחליף בתפקיד את אלברט סחרוביץ', מנכ"ל הכנסת ב-4 השנים האחרונות

סמי בקלש. מונה למנכ"ל הכנסת / צילום: לשכת יו"ר הכנסת
סמי בקלש. מונה למנכ"ל הכנסת / צילום: לשכת יו"ר הכנסת

יו"ר הכנסת יריב לוין הודיע הבוקר (א׳) כי בכוונתו למנות את סמי בקלש למנכ"ל הכנסת, בכפוף לאישור המינוי בוועדת הכספים של הכנסת.

בקלש, 60 יליד אורגוואי, נשוי ואב לשלושה, כיהן כסמנכ"ל הכספים של המועצה להסדר ההימורים בספורט, כסמנכ"ל הכספים של תשלובת הארגז בע"מ, כמנכ"ל מפעלי פרג בע"מ וכמנכ"ל קבוצת שלהב אחזקות בע"מ.

בנוסף הוא כיהן כיו"ר דירקטוריון בחברת איילון פיננסים מקבוצת איילון ביטוח, כדירקטור בחברת סלקום,כ דירקטור בקרן השתלמות יהב רופאים, כדירקטור בחברה הממשלתית חמ"ת וכיו"ר דירקטוריון קלע קרן השתלמות. בנוסף היה חבר מועצת הנפט, נציג ציבור בוועדות בבית המשפט המחוזי בתל-אביב ובבית משפט השלום ונציג ציבור בעיריית רעננה.

בעשור האחרון עסק בקלש בייעוץ ובשיפור תהליכי ניהול ממשל תאגידי באמצעות חברת ייעוץ פרטית "בקלש יעוץ והשקעות". במסגרת זו ייעץ לראשי ועדים, היה שותף בכתיבת הסכמים קיבוציים חדשניים וייעץ לראשי מועצות מקומיות.

בקלש הוא בעל תואר ראשון בחשבונאות וכלכלה מאוניברסיטת תל אביב ותואר ראשון במינהל עסקים-מימון מאוניברסיטת בר-אילן, והוא משמש כמרצה בקורס דירקטורים בנושא ניהול תקין של עמותות ובנושא שוק ההון וממשל תאגידי.

אלברט סחרוביץ', מי שכיהן כמנכ"ל הכנסת ב-4 השנים האחרונות, יעזוב את תפקידו לאחר הליך מינויו של בקלש. סחרוביץ' מסר היום כי הוא מסיים את תפקידו "בתחושות גאווה וסיפוק גדולים", תוך שהוא עסק בתקופתו בהגברת נגישות הכנסת לכלל באיה ובמהפכת השקיפות במשכן.

יו"ר הכנסת, ח"כ יריב לוין, מסר היום: "אני מבקש להודות למנכ"ל היוצא, מר אלברט סחרוביץ׳, על האופן המקצועי בו ניהל את הכנסת ועל הישגים יוצאי דופן אשר תרמו תרומה חשובה לעבודת הכנסת ולשקיפות פעולתה. מר סמי בקלש מביא עימו ניסיון ניהולי רב-ממדים הן במגזר הפרטי והן במגזר הציבורי. הוא איש עשייה אשר מביא איתו ידע עצום בניהול כוח-אדם ובניהול תקציבים, לצד היכרות מעמיקה עם אופן עבודת המגזר הציבורי".