ב-UBS מקפיצים את מחיר היעד לבזק; המניה עולה בכ-3%

כלכלני UBS צופים התייצבות בתחרות בסלולר וסביבה רגולטורית נוחה יותר • מעלים את דירוג ההמלצה ל"קנייה" עם מחיר יעד של 4.5 שקלים – פרמיה של 42% על המחיר הנוכחי

מנכ"ל בזק, דודו מזרחי / צלם: רונן טופלברג
מנכ"ל בזק, דודו מזרחי / צלם: רונן טופלברג

בנק ההשקעות UBS העלה שלשום את ההמלצה שלו למניית קבוצת התקשורת בזק מ"נייטרלי" ל"קנייה" והקפיץ את מחיר היעד למניה מ-2.56 שקלים (שנמוך מהמחיר הנוכחי בבורסה) ל-4.5 שקלים - פרמיה של 42% על המחיר הנוכחי. לפני העלאת ההמלצה, ב- UBS החזיקו בעמדה נייטרלית על מניית בזק במשך שנתיים.

"בזק דיווחה על שורה של מגמות משופרות ברבעון הראשון של השנה, לצד דיבורים מעודדים על הצפי לטווח הקרוב (למעט הפסד זמני בתחום הנדידה). במקביל, לישראל יש כעת ממשלה ואנחנו מאמינים שסביר יותר שהרגולציה החיונית בתחום הסיבים תעבור", כותבים כלכלני UBS.

להערכתם, בעקבות הקמת הממשלה בזק  עשויה ליהנות משילוב של רגולציה על סיבים וקונסולידציה בשוק הסלולר. המשמעות, לדברי UBS, היא שבזק תקבל הזדמנות לספק סיבים לכל בית בישראל עם החזר אטרקטיבי לחברה, ובתחום הסלולר - בעקבות אישור המיזוג של סלקום (בעלת נתח של 25% מהשוק) וגולן (5%) - צפויה להערכתם התייצבות בתמחור. "אנחנו רואים גם אפשרות של ביטול ההפרדה המבנית, דבר שעשוי לאפשר לבזק לממש נכס מס של 1.2 מיליארד שקל ולהכריז על דיבידנד פוטנציאלי במחצית השנייה של 2021", מוסיפים כלכלני UBS. הם מעריכים שב-2022 תוכל בזק להגיע לתשואת דיבידנד שנתית של 12%.

"האם בזק תוכל לעבור מצמיחה שלילית של 2%-3% לצמיחה חיובית של 2%-3%?" שואלים ב-UBS, והתשובה שהם מספקים היא "כן. היו מספר הצעות רכש בין שחקני הסלולר בישראל לאחרונה. העסקה בין סלקום לגולן אושרה, וזה יוביל לייצוב של התחרות בסלולר". עוד הם מוסיפים כי "בזק כיום היא אחת החברות הזולות ביותר בין החברות הבולטות בתעשייה בתחום הסיקור שלנו בשווקים המפותחים, ויש צפי לשיפור. אנו מאמינים שלאחר ההתייצבות לאחרונה בתוצאות הפיננסיות צפויה להגיע גם החלטה רגולטורית חיובית, כך שב-2021 צפוי שיפור עסקי נוסף לקראת חזרה לחלוקה משמעותית של דיבידנדים ב-2022".

בזק נסחרת בשווי 8.6 מיליארד שקל לאחר עלייה של 12.6% במחיר המניה מתחילת השנה.