בנייני העיר הלבנה וישרוטל יקימו מלון ברחוב פינסקר בתל אביב

מדובר במבנה שחברת בנייני העיר הלבנה רכשה בחלקים בשנים האחרונות, ויש לשנות את ייעודו למלון • עפ"י גורמים המקורבים לעסקה, שווי הקרקע לפיו גובשו התנאים עומד על כ-90 מיליון שקל

המלון המתוכנן ברחוב פינסקר 2 בתל אביב / הדמיה: בר אוריין אדריכלים
המלון המתוכנן ברחוב פינסקר 2 בתל אביב / הדמיה: בר אוריין אדריכלים

חברת בנייני העיר הלבנה חתמה על הסכם שותפות (50%-50%) עם רשת ישרוטל לייזום והקמת מלון ברחוב פינסקר 2 בתל אביב. מדובר במבנה שחברת בנייני העיר הלבנה רכשה בחלקים בשנים האחרונות, ויש לשנות את ייעודו למלון. על פי גורמים המקורבים לעסקה, שווי הקרקע על פיו גובשו התנאים עומד על כ-90 מיליון שקל.

מדובר במבנה לשימור (לא מחמיר) המשמש היום כבניין משרדים בגובה חמש קומות שנבנה בקום המדינה בפינת הרחובות פינסקר ואלנבי, על מגרש ששטחו כדונם. שתי החברות מתכננות להקים במקום מלון הכולל כ-170 חדרים בשטח כ- 6,600 מ"ר בנוי. החברות מעריכות את היקף הקמת הפרויקט בכ-200 מיליון שקל. אדריכל הפרויקט הוא גידי בר אוריין.

בנייני העיר הלבנה רכשה את זכויותיה במגרש בסוף 2018 מידיהם של בעלים פרטיים שהחזיקו ב-36.6% מהזכויות בבניין, כאשר ביתרת הזכויות החזיקה אז נכסים ובניין מקבוצת אי. די. בי. לפני מספר חודשים, רכשה בנייני העיר הלבנה את מלוא הזכויות בבניין בתמורה לכ-57 מיליון שקל.

"למקום ערך אדריכלי והיסטורי והוא ממוקם מול המגרש בו שכן בעבר קולנוע מוגרבי המפורסם. הבניין, "בית לנדאו" משתייך לכיכר ב' בנובמבר- כיכר מוגרבי. המבנה נבנה כמבנה משרדים ומסחר בשנת 1947 ויש בו הקפדה על פרטים אדריכליים ייחודיים, שנשמרו במשך השנים. אנחנו מתכננים מלון בן 5 קומות, עם קומת גג ובריכה גדולה עליו", כך לדברי איציק בן שוהם יו"ר בנייני העיר הלבנה.

ליאור רביב, מנכ"ל רשת ישרוטל: "למרות הקורונה ולמרות הבלימה בתיירות הנכנסת, עדיין בהסתכלות קדימה אנחנו מאמינים בכוח התיירותי של העיר ת"א ומאמינים שתחזור".