ויקטורי מפנה סניף בביג חיפה; רמי לוי במו"מ להיכנס במקומה

זהו הסניף השני שרשת הקמעונאות ויקטורי, שבשליטת אייל רביד, מפנה ממתחם של ביג בשנה האחרונה

סניף של רשת ויקטורי / צילום: תמר מצפי
סניף של רשת ויקטורי / צילום: תמר מצפי

רשת ויקטורי נפרדת מקבוצת ביג פעם שנייה בתוך שנה. ל"גלובס" נודע כי רשת קמעונאות המזון הציבורית, שבשליטת אייל רביד, צפויה לעזוב את מתחם ביג צ’ק פוסט בעיר חיפה, ובמקומה עשויה להיכנס למתחם המתחרה - רמי לוי.

סיום ההתקשרות מתרחש על רקע ההחלטה של ויקטורי, שלא לממש את האופציה שלה להארכת החוזה במתחם. רק לפני כשמונה חודשים בחרה ביג לסיים את ההתקשרות עם ויקטורי במתחם קניות אחר שבניהולה, בקריית גת.

מדובר על סניף בשטח של כ-2,500 מ"ר, שמשרת גם את תושבי העיר וגם את יישובי הסביבה. חוזה השכירות של ויקטורי במתחם הסתיים לאחר עשור, וחברת ביג החליטה שלא להאריך את חוזה השכירות שלה שהסתיים ב-15 במרץ. ביג נמצאת במגעים להביא למקום את המתחרה הגדולה רמי לוי. מדובר בהידוק היחסים בין רשת שיווק השקמה רמי לוי לבין ביג, בניהולו של חי גאליס, כשלאחר שתי הפתיחות הנוספות, תפעיל רמי לוי שבע חנויות במתחמים של קבוצת הנדל"ן המניב.

לאחרונה הרחיבה ויקטורי את הפריסה שלה לערים שבהן לא הייתה לה נוכחות, וזאת הודות לרכישת סניפים שמכר נחום ביתן, כשקבוצת הקמעונאות שבבעלותו הייתה זקוקה בדחיפות לתזרים מזומנים. כעת מונה ויקטורי 59 סניפים. בדצמבר האחרון פתחה הרשת חמש חנויות חדשות וארבע נוספות בחודש מרץ.

הסניפים שרכשה ויקטורי מביתן נמצאים בסמיכות לחנויות של המתחרה רמי לוי בירושלים, בקניון עזריאלי איילון ברמת גן (הסניף של רמי לוי נמצא בצידו השני של הכביש ששייך לעיר בני-ברק), במבשרת ציון סמוך לקניון שבבעלות רמי לוי, כמו גם בטירת הכרמל, רחובות, יבנה ונתיבות.