בליכוד מבקשים לפתוח את ההסכם הקואליציוני; בכחול לבן טרם החליטו

לפי פרסום של דפנה ליאל בערוץ 12, בליכוד מבקשים לפתוח את ההסכם הקואליציוני ולהבטיח שאם ביהמ"ש העליון יפסול אותו לאחר חצי השנה הראשונה, נתניהו יישאר בתפקיד ראש הממשלה • תוך כדי, רק היום התגלעו שתי מחלוקות בין הצדדים שהובילו את נתן אשל לצייץ: "כל שר זב חוטם שעוד לא יודע איפה החנייה של רכב השרד שלו תוקף אישית את ראש הממשלה"

בנימין נתניהו ובני גנץ בדיון בכנסת/ צילום: עדינה ולמן, דוברות הכנסת
בנימין נתניהו ובני גנץ בדיון בכנסת/ צילום: עדינה ולמן, דוברות הכנסת

מערכת היחסים המורכבת בין שתי המפלגות העיקריות המרכיבות את הממשלה ה-35, עולה על שרטון נוסף. מחר אמור לעלות למליאה החוק הנורווגי לקריאה שנייה ושלישית, וזאת כדי לאפשר לכחול לבן לשלב בעבודת הכנסת ארבעה ח״כים נוספים, אחרי התפטרותם של חמישה שרים (הח״כ החמישי ייכנס ליש עתיד). אולם לא ברור בשעה זו אם החוק יעלה להצבעה.

בליכוד, כך פרסמה דפנה ליאל בערוץ 12, מבקשים לפתוח את ההסכם הקואליציוני ולהבטיח שאם שופטי בית המשפט העליון יפסלו את ההסכם בתקופה של אחרי חצי השנה הראשונה, בנימין נתניהו יישאר בתפקיד ראש הממשלה ולא יצאו לבחירות כפי שנקבע בהסכם.

לפי הפרסום, נתניהו גם מבקש גם לשנות את החוק כך שהממשלה תכהן ארבע שנים במקום שלוש, בעוד היום קיימת בחוק רק אופציה להארכה.

בנוסף, היום התגלעו שתי מחלוקות בין הצדדים. ראשית, שר המדע יזהר שי אישר את מועמדותה של פרופ׳ יעל אמיתי למועצת הנגידים של קרן גרמניה-ישראל למו״פ מדעי, וזאת בניגוד לעמדה של השר הקודם אופיר אקוניס, עניין שהגיע עד לבג״ץ (בו הפסיד אקוניס).

לכך הצטרפה אמירה של השרה לשוויון חברתי מרב כהן, שנאמרה באולפן שישי ביום ו׳ בערב. "אני חושבת שלא מוסיף לו כבוד ללכת לכל מיני נאומים של אכלו לי ושתו לי", אמרה כהן. "היה הכי טוב שיבוא ויתמודד עם העובדות על חפותו. אין לי שליטה על הפה של נתניהו, רגב, אמסלם או אוחנה. אבל יש לנו וטו בממשלה הזו - ובווטו הזה אנחנו משתמשים כחומה בצורה כדי להגן על שלטון החוק".

לדברים הללו הגיב מקורבו של נתניהו, נתן אשל, בחשבון הווטסאפ שלו: ״כאשר כל שר זב חוטם שעוד לא יודע איפה החניה של רכב השרד שלו תוקף אישית את ראש הממשלה. כאשר הסיעה הרביעית בגודלה חושבת שהיא מנהלת את המדינה. כאשר כחול לבן שקיבלו הכל ולא נתנו כלום רוצים להעביר חוק נורבגי השונה מהחוק שהוסכם עליו בהסכם הקואליציוני. אני הייתי נותן להם להזיע לפני שהייתי נותן להם מתנה שאין התחייבות עליה ודוחה בשלב זה את האפשרות להעבירו״.