שנתיים אחרי ההנפקה: החברה היפנית בדרך למחיקה מהבורסה

המכון לחקר האינטרנט גייסה מהציבור בת"א כ-20.3 מיליון שקל • שוויה בעת ההנפקה עמד על 80 מיליון שקל "אחרי הכסף" וכיום עומד שווי החברה על 49 מיליון שקל

הבורסה בת"א / צילום: שלומי יוסף, גלובס
הבורסה בת"א / צילום: שלומי יוסף, גלובס

אחרי פחות משנתיים ולאחר שהניבה למשקיעים תשואה שלילית של 40%, החברה היפנית הראשונה והיחידה בבורסה בתל אביב בדרך להימחק ממסחר בבורסה.

אתמול פרסמה החברה, המכון לחקר האינטרנט, דיווח על התפטרותו של המבקר הפנימי בחברה, דורון רוזנבלום לב, אחרי פחות משנה בתפקיד. לפי הדיווח, "ההתפטרות מקורה בהודעת החברה כי שירותיו של המבקר הפנימי אינם נדרשים עוד לאור מחיקת מניותיה מהמסחר".

עם זאת, החברה כלל לא דיווחה קודם לכן למשקיעים על כוונתה להימחק ממסחר בבורסה. לאחר פניית "גלובס" לבורסה לברר האם החברה נמחקת ממסחר, פורסם דיווח נוסף בנוגע לחברה, הפעם מטעם הבורסה עצמה: מניית המכון לחקר האינטרנט נכנסה להפסקת מסחר מלאה, עד לקבלת הבהרות מהחברה בדבר התפטרות המבקר הפנימי. זמן קצר לאחר מכן, החברה הודיעה רשמית על כוונתה להימחק ממסחר, וציינה כי "בעלי מניות מסוימים, כולל בעל השליטה בחברה, מתכוונים לפרסם הצעת רכש מלאה ולמחוק את מניות החברה מהמסחר בבורסה לניירות ערך בתל אביב. לחברה אין מידע נוסף בדבר הפרטים והתנאים של הצעת הרכש".

המכון לחקר האינטרנט  הונפקה בבורסה בת"א לפני כשנתיים, לאחר שניסיון הנפקה ראשון כשל והחברה הפחיתה את השווי המבוקש. שוויה בעת ההנפקה עמד על 80 מיליון שקל "אחרי הכסף" והיא גייסה מהציבור בת"א כ-20.3 מיליון שקל. נכון להיום, שווי החברה עומד על 49 מיליון שקל. החברה עוסקת בטכנולוגיות הקשורות לאינטרנט ופעילותה כוללת ייעוץ, מחקר, השקעות והפקת כנסים.

בעל השליטה בחברה הוא המייסד ד"ר הירושי פוג'יווארה שמחזיק ב-57.7% מהון המניות. בראיון ל"גלובס" לפני שנתיים, לקראת ההנפקה הראשונית, אמר פוג'יווארה כי "חברות יפניות מחפשות שותף טוב בישראל. אנחנו, במכון לחקר האינטרנט, רוצים להיות החלוצים בכל הקשור לשיתוף הפעולה בין ישראל ליפן". הוא הוסיף אז כי "הבורסה בת"א היא שוק שמתמקד בטכנולוגיה, במהות, בתוכן. אני מאמין שת"א היא מקום טוב כנקודת כניסה לצעד הבא בצמיחה שלנו". הוא הביע אז תקווה שלאחר המכון לחקר האינטרנט יגיעו עוד חברות יפניות להיסחר בבורסה הישראלית.