נטו מחלקת דיבידנד של 180 מיליון שקל - מחציתו לדודי עזרא

חלוקת הדיבידנד לבעלי יצרנית המזון מגיעה זמן קצר אחרי מימושים של יותר מ-300 מיליון שקל שביצעה נטו אחזקות, ובהם מכירת כ-8% ממניות החברה-הבת נטו מלינדה וחתימה על הסכם למכירת החזקותיה בחברה-הבת ביכורי שדה דרום

יו"ר נטו, דודי עזרא / צילום: נטו
יו"ר נטו, דודי עזרא / צילום: נטו

יצרנית המזון נטו אחזקות החליטה על חלוקת דיבידנד בסכום נאה של כ-180 מיליון שקל לבעלי מניותיה, ובראשם היו"ר דודי עזרא, שעם החזקה של קרוב למחצית מהון החברה צפוי לקבל לכיסיו כ-85 מיליון שקל.

ההודעה על חלוקת הדיבידנד מגיעה זמן קצר אחרי מימושים בהיקף של יותר מ-300 מיליון שקל שעליהם עדכנה נטו אחזקות . אלה כללו מכירת נתח של כ-8% ממניות החברה-הבת נטו מלינדה, שבוצעה מוקדם יותר החודש תמורת כ-90 מיליון שקל, וחתימה על הסכם בחודש שעבר למכירת החזקותיה בחברה-הבת ביכורי שדה דרום תמורת 215 מיליון שקל - הצפויה להניב לנטו רווח של כ-67 מיליון שקל לפני מס.

מניית נטו אחזקות הגיבה לעדכון בעליות של 3%-4%, שקיזזו לה את הירידות מתחילת השנה לכ-13% - מה שמשקף לחברה שווי נוכחי של כ-680 מיליון שקל.

נטו אחזקות עוסקת בייצור, יבוא, שיווק והפצת מוצרי מזון ובהם בשר (טיבון ויל, ויליגר), דגים (דלידג), שימורים, מוצרי מאפה (שלושת האופים), ירקות ופירות ועוד, וכן מייבאת ומשווקת מוצרי צריכה ביתיים, כמו מוצרי אלומיניום ונייר, כלים חד-פעמיים ועוד.

בסיכום הרבעון הראשון של 2020 נהנתה החברה משילוב נסיבות חריג, שכלל את "בהלת הקורונה", תיזמון חג הפסח והרחבת פעילויותיה וכן עלייה בהכנסות מימון. שילוב זה תמך בקפיצה של 33% בהכנסותיה הרבעוניות של נטו, שהגיעו ל-887 מיליון שקל, ובזינוק של 77% ברווח הנקי הרבעוני, שהגיע ל-46 מיליון שקל.