קבוצת תעבורה-לבנת מקימה מרכז חדשנות לקידום חברות סטארט-אפ

זאת בשיתוף VDL, יונדאי ותדיראן • המרכז יקדם סטארט-אפים בתחומי האוטומוטיב ומוביליטי, תעשייה 4.0, אנרגיה ולוגיסטיקה

חדשנות / אילוסטרציה: שאטרסטוק
חדשנות / אילוסטרציה: שאטרסטוק

קבוצת תעבורה-לבנת, בשיתוף עם מספר חברות בינלאומית גדולות מעולם הרכב וה-IT, השיקו היום (ג') בהרצליה מרכז חדש לקידום חברות סטארט-אפ בתחומי אוטומוטיב, מוביליטי, "תעשייה 4.0", אנרגיה ולוגיסטיקה.

במיזם QUANTUM HUB, שימוקם ב"מתחם המיקסר" בהרצליה, שותפים גם קונצרן יונדאי הקוריאני, קבוצת VDL ההולנדית שפועלת בתחום האוטובוסים וקבוצת תדיראן.

המיזם נועד להעניק כלים לצמיחה וחיבור בין סטארט-אפים נבחרים לחברות תעשייה מבוססות בהן פועלות הקבוצות. הפעילויות עשויות להיות משולבות גם בפעילותן של מאות חברות ישראליות ובינלאומיות שבהן יש לשותפות החזקות בתחומים כמו ייעול תהליכים ופיתוח אפיקי פעילות קיימים וחדשים כאחד.

בנוסף לגישה הישירה למספר רב של חברות, הפעילות של מרכז החדשנות תתמקד בסקאוטינג טכנולוגי, ליווי תהליכים מסחריים בין חברות תעשייתיות וסטארט-אפים טכנולוגיים, תהליכי POC ושותפויות אסטרטגיות ארוכות-טווח. בנוסף יפעיל המרכז מספר תוכניות בכמה תחומים המיועדות לסטארט-אפים בשלבים שונים, במטרה לסייע להם בתהליכי הוכחת יכולת (POC) מול החברות.

התוכנית הראשונה שמשיקה Quantum Hub כבר בימים אלה מכונה "Quantum SPARK", והיא תלווה סטארט-אפים טכנולוגיים נבחרים במשך 12 שבועות על-ידי מומחים ומנטורים נבחרים - החל ממנכ"לים וסמנכ"לים של חברות תעשייתיות ועד ליזמים מוכחים ומוכרים בתעשייה. מטרת התוכנית היא לגלות ולטפח סטארט-אפים הפועלים גם בתעשיות שאינן נמנות עם הזרם המרכזי של סצנת ההייטק הישראלית ויכולות להביא לשינוי באקוסיסטם בו הן פועלות.

במסגרת תוכנית "Quantum SPARK" יקבלו היזמים גישה לשותפים פוטנציאליים, למומחים הפועלים בתחום הרלוונטי, חיבור למשקיעים, חלל עבודה לתקופת התוכנית והשקעה של 50 אלף דולר לטובת מימון ה-POC. המועד האחרון להגשת מועמדות הוא 15 ביולי.