האביב של פרימטר 81: חברת הסייבר השלימה גיוס הון לפי שווי של 100 מיליון דולר

החברה הבורסאית ספרינג ונצ'רס שמוביל אביב רפואה מחזיקה ב-8.9% ממניות פרימטר 81, בשווי של קרוב ל-9 מיליון דולר

אביב רפואה / צילום: ענבל מרמרי, גלובס
אביב רפואה / צילום: ענבל מרמרי, גלובס

חברת הסייברPerimeter 81 השלימה בשבוע שעבר  גיוס הון נוסף, בהובלת קרן השקעות אמריקאית. הגיוס בוצע חודשים ספורים לאחר סבב גיוס קודם, אך לפי שווי כפול לחברה. בין הנהנות מכך נמצאת חברת ספרינג ונצ'רס הבורסאית, שהיא אחת מבעלות המניות בחברה.

את ספרינג ונצ'רס מנהל אביב רפואה, שנחשב בעבר ל"ילד פלא", שייסד בגיל 16 את חברת מנועי החיפוש Netex, והקים לאחר מכן את אתר הקניות ברשת Buy2 שנמכר לקבוצת עזריאלי. רפואה מחזיק ב-10% ממניות החברה. 

פרימטר 81 עוסקת בתחום פתרונות הענן לניהול ואבטחה של רשתות פנימיות, כולל פתרונות לגישה מאובטחת ועבודה מרחוק - תחום שעל רקע מגפת הקורונה והסגרים שהוטלו במדינות שונות הופך קריטי יותר ויותר. לפי נתוני חברת המחקר IVC, פרימטר 81 גייסה קודם לכן 19.5 מיליון דולר מאז הקמתה, כאשר סבב הגיוס השני שלה בוצע בסוף 2019 והורחב במרץ 2020. סבב ההשקעה השני בוצע לפי שווי של 50 מיליון דולר לפני הכסף לפרימטר 81, בעוד שהגיוס הנוכחי מסוף מאי בוצע בשווי כפול, של 100 מיליון דולר לפני הכסף.

פרימטר 81 הוקמה ב-2018 על-ידי עמית ברקת ושגיא גידלי, יוצאי יחידת מודיעין בצה"ל, שהקימו וניהלו את חברת SaferVPN, שנמכרה תמורת כמה מיליוני דולרים.

בנובמבר 2019, בעת סבב הגיוס הקודם, ועוד לפני שמגפת הקורונה נכנסה לחיינו, סיפר גידלי בראיון ל"גלובס" כי "התחלנו לחשוב על הרעיון של פרימטר 81 ב-2017, בעקבות שתי מגמות שיש היום בארגונים. מגמה אחת היא המעבר לתשתיות ענן, ומגמה שנייה היא כוח עבודה מבוזר שעובד מהבית, ממקומות שונים ואפילו מחוף הים, וצריך גישה למשאבים הארגוניים. יצרנו פלטפורמה שמאפשרת גישה בצורה קלה, פשוטה ובמודל SaaS".

ספרינג, שמחזיקה כעת בכ-8.9% ממניות פרימטר 81, נסחרת בבורסה לפי שווי של 61 מיליון שקל, לאחר עלייה של 15% במחיר המניה מתחילת השנה. ספרינג עוסקת בהשקעות ופיתוח בתחומי הטכנולוגיה. מלבד ההחזקה בפרימטר 81, ספרינג מחזיקה במניות Journey Ventures, העוסקת בהשקעות בתחום ה-Travel-Tech, וכן ב-Wellborn Ventures, שמשקיעה בחברות טכנולוגיה. ספרינג פעלה בשמה הקודם BUY2 בתחום המסחר האלקטרוני, וב-2016 השלימה את מכירת פעילות זו לקבוצת עזריאלי תמורת כ-61 מיליון שקל. ב-2019 הסתכמו הכנסות ספרינג ב-11.3 מיליון שקל, עלייה מ-2.8 מיליון שקל ב-2018, והיא עברה לרווח נקי של 2.9 מיליון שקל.

בעת הדיווח על הגיוס החדש של פרימטר 81, ספרינג דיווחה לבורסה כי הסכם ההשקעה כולל הקצאת מניות חדשות בפרימטר 81 וכן אופציה להגדלת היקף ההשקעה מאותם משקיעים כנגד הקצאת מניות נוספות לפי שווי זהה, תוך 12 חודשים ממועד ההשקעה.

עם השלמת ההשקעה, ולאחר שספרינג רכשה מניות נוספות בחברה בפברואר תמורת 250 אלף דולר ולפי שווי של 50 מיליון דולר לחברה, היא מחזיקה בכ-8.9% ממניות פרימטר 81, כלומר מניות בשווי של כ-8.9 מיליון דולר.

השווי ההוגן של החזקות החברה בפרימטר 81 הוערך בסוף 2019 בכ-5.35 מיליון דולר (לפני רכישת המניות הנוספות), ולפיכך, מדובר בעלייה של למעלה מ-3 מיליון דולר בשווי ההוגן של החזקות החברה.

בדוח השנתי של ספרינג לשנת 2019 היא ציינה כי במהלך 2019 היא השקיעה סך כולל של כ-2.5 מיליון דולר במניות פרימטר 81, כולל באמצעות הלוואה המירה שהומרה להון מניות. לפי הדוחות של ספרינג, לפרימטר 81 יש מאות לקוחות הכוללים עסקים וחברות ברחבי העולם, בדגש על ארה"ב, החל מעסקים קטנים ובינוניים ועד לחברות Fortune 500.

הסכם ההשקעה שנחתם בנובמבר כלל גם את חברת SonicWall מתחום אבטחת הרשתות, שנמצאת בשליטת קרן Francisco Partners, והשתיים חתמו גם על הסכם הפצה דו-צדדי.