נתניהו: "מתכוונים לפתוח את התיירות ליוון וקפריסין ב-1 באוגוסט"

ראש הממשלה נפגש היום עם ראש ממשלת יוון קיריאקוס מיצוטקיס כחלק מהניסיון לפתוח את התיירות ליוון ולקפריסין • זהו הביקור הראשון של מיצוטקיס מחוץ ליוון מאז פרוץ משבר הקורונה

ראש הממשלה בנימין נתניהו בפגישה עם ראש ממשלת יוון קיריאקוס מיצוטקיס / צילום: חיים צח, לע"מ
ראש הממשלה בנימין נתניהו בפגישה עם ראש ממשלת יוון קיריאקוס מיצוטקיס / צילום: חיים צח, לע"מ

ראש הממשלה בנימין נתניהו נפגש היום (ג') עם ראש ממשלת יוון קיריאקוס מיצוטקיס ואמר בפתח הפגישה כי "אנחנו רוצים לשים את 1 באוגוסט כתאריך יעד לאפשרות פתיחת התיירות הישראלית ליוון וקפריסין. זה תלוי בהיקפי התחלואה". הכוונה של נתניהו היא שתיירים ישראלים שיסעו ליעדים שיוסכמו, לא יצטרכו לשהות 14 יום בידוד עם שובם לישראל.

הפגישה בין נתניהו למיצוטקיס מתקיימת במלון וולדורף אסטוריה בירושלים במסגרת מפגש בין-ממשלתי (G2G) ישראל-יוון. זהו הביקור הראשון של מיצוטקיס מחוץ ליוון מאז פרוץ משבר הקורונה. הוא הגיע לישראל עם שרי ההגנה, החוץ, התיירות, איכות הסביבה, האנרגיה והמים, הפיקוח על השקעות, הממשל הדיגיטלי וסייבר וסגן שר האחראי על תחום החדשנות.

בתום הפגישה, שני המנהיגים חתמו על שלושה מזכרי הבנות בתחומי הסייבר, החקלאות והתיירות, ויתקיים המפגש הבין-ממשלתי המשותף בראשות ראשי הממשלות, במסגרת ארוחת צהריים.

שר הביטחון בני גנץ קיים פגישה אישית עם מקבילו היווני ניקולאוס פנגיוטופולוס. השניים דנו בחיזוק שיתוף-הפעולה הביטחוני, הגנת המרחב האווירי והימי וקידום פרויקטים בתעשיות הצבאיות. גנץ אמר בסוף הפגישה כי "ישראל רואה ביוון שותפה אסטרטגית וידידת אמת, ואני מתכוון להמשיך לטפח את הקשר החשוב הזה בעבודה רציפה מול השר".