איזה סרט: רצתה לתעד את פועלה וחייה, אבל העלילה הסתבכה

וגם: מנכ"לית משרד התקשורת הנכנסת, לירן אבישר בן-חורין, מנועה מלעסוק בענייני רשת, קשת ותאגיד השידור הציבורי • השיחה

יפה גולן / צילום: איתי רדמן כהן
יפה גולן / צילום: איתי רדמן כהן

יפה גולן (78), אשת עסקים המוכרת בעיקר בשל פעילותה בתחום הפיצויים מגרמניה למען ניצולי השואה, ביקשה להפיק סרט קולנוע אודות חייה ופועלה. היא בחרה באיש הקולנוע בני פרדמן, מי שהפיק בין היתר את הסדרה "החשודה", וסיכמה עמו כי יפיק סרט עלילתי על בסיס ספרה האוטוביוגרפי, אותו היה אמור לביים השחקן דרור קרן. 

גולן כבר העבירה 760 אלף שקל לפרדמן לטובת ההפקה, אך להפתעתה היא גילתה כי במקביל לכספים שהעבירה, אישרה "קרן רבינוביץ" תקציב של 2 מיליון שקל לטובת ההפקה. כשנודע לה על כך, ביקשה לקבל בחזרה חלק מהסכום שהעבירה - אך סורבה. 

בתביעה שגולן הגישה נגד פרדמן, באמצעות עורכי הדין בועז אדלשטיין מפירמת GEE וטוני גריינמן, טענה גולן כי פרדמן נהג בחוסר תום-לב ובחוסר שקיפות, ועליו להשיב לה מאות אלפי שקלים. היא גם ביקשה מבית המשפט שיצהיר כי לפרדמן אסור לעשות כל שימוש בדמותה או בספרה, ולקבל בחזרה את כל זכויות העיבוד וההפקה.

עו"ד רקפת פלד מסרה בשמו של פרדמן: "מדובר בניסיון נפסד להתנער מחוזה מפורש ומפורט, במסגרתו העבירה גולן לידי 'רד סרטים' (שבבעלות פרדמן, מ.ב.) את מלוא זכויות העיבוד של הספר שלה לשם הפיכתו לסרט. פדרמן השקיע עמל, ממון, כישרון ומוניטין, במשך למעלה משנתיים, לשם כתיבת התסריט וקידומו ואף התחיל את הפקת שלב הצילומים, תוך שימוש בכספים שניתנו לשם הפקת הסרט, בדיוק על-פי המתווה שהוסכם בחוזה. גולן מעולם לא הלינה על התנהגותו של פדרמן, אלא אך שיבחה את התנהגותו ואת מקצועיותו לאורך כל הדרך. לא נותר אלא להצר על כך שגולן מעלה טענות-שווא בניסיון להתנער מחיוביה על-פי החוזה להשקיע סכומי כסף בסרט, תוך שהיא מסכלת את הפקתו ואת קידומו של הסרט".

תקשורת מוגבלת

מנכ"לית משרד התקשורת הנכנסת, לירן אבישר בן-חורין, חתמה על מסמך ניגוד עניינים במשרד המשפטים, לפיו היא מנועה לעסוק בענייני רשת, קשת ותאגיד השידור הציבורי "כאן", וזאת בשל קשריו של בעלה איתי בן-חורין עם גופים אלה, ואשר מחזיק ב-50% ממשרד יחסי הציבור בן-חורין אלכסנדרוביץ.

אבישר בן-חורין תוכל לעסוק במינויים ברשות השנייה ובמועצה לשידורי כבלים ולוויין. בשל חברותה עם היועצת המשפטית של חדשות 12 היא לא תוכל לעסוק בעניינים הקשורים לחברה.

כמו כן, היא התחייבה להעביר למשרד המשפטים את כל רשימת הלקוחות של בעלה ולעדכנה כל שלושה חודשים. עוד היא התחייבה להיוועץ עם היועצת המשפטית של משרד התקשורת בכל סוגיה שעלולה לייצר ניגוד עניינים בינה לבין הנושאים שיטופלו על ידה.

התלוש

עופר אליקים, מנכ"ל חברת הטכנולוגיה DSPG שנסחרת בנאסד"ק, מכר מניות DSPG בשווי 1.8 מיליון דולר. לאחר המימוש נותרו לו כ-801 אלף מניות בשווי 13.6 מיליון דולר.

גם הדירקטור יאיר סרוסי, לשעבר יו"ר בנק הפועלים, מכר מניות תמורת כ-309 אלף דולר ונשאר עם מניות בשווי 534 אלף דולר.

זה לא רק ספורט

המפגש הווירטואלי (כמובן) שערך השבוע ארגון בוגרות ובוגרי אוניברסיטת תל-אביב, התמקד סביב אחד התחומים שנפגעו מהמשבר - הספורט, ובעיקר אולימפיאדת טוקיו. 

למפגש הגיעו בוגרי האוניברסיטה: רונית תירוש, יו"רית איגוד שופטי הכדורגל; יואב ברוק בעלי איסתא ספורט, שחיין עבר, אלוף ישראל ושיאן ישראל; מגישת הספורט טליה סלנט,  ופרופ' מיקי שיינוביץ, מנהל מכון סילבן אדמס לספורט באוניברסיטה. את הפאנל הנחה אוריאל דסקל, בעל הפודקאסט "בכל יום נתון".

תירוש העריכה במפגש כי היא אינה בטוחה שמדינות יסכימו לארח אולימפיאדה ולקחת סיכונים ולהישאר ביד השקעות עתק אם תגיע קורונה ב'. לדעתה, ייתכן שיצטרכו להיבחר מדינות שיש להן כבר מתקני ספורט, ולכן, בהמשך הכול יהיה צנוע יותר.

גם הפילנתרופיה בספורט בסכנה - תירוש הביעה חשש כי "המשבר הכלכלי העולמי משפיע על פילנתרופים שצמצמו או ביטלו תמיכה, וזה מפחיד אותי, כי הענפים שייפגעו ראשונים הם הלא פופולריים או הנשיים".

חדשות טובות

בנק הפועלים הצטרף לעמותות itworks, צופן מרכזי טכנולוגיה עילית, חברת מעוף ומשרד העבודה, הרווחה והשירותים החברתיים, לקידום יריד תעסוקה CAREER FAIR 2020, שיתקיים בזום ויפנה למקצועות בתחום ההייטק עבור מהנדסים ומהנדסות מהחברה הערבית.