הצעת הרכש למניות הציבור במכון לחקר האינטרנט: במחיר נמוך ב-21% ממחיר הנעילה אתמול

בחברה היפנית, המתכננת להימחק מהבורסה בת"א, מציעים לרכוש את מניות הציבור (13%) במחיר של 1.05 שקל למניה - מחיר שגבוה ב-42.5% מהממוצע בששת החודשים האחרונים, אך נמוך ב-39.3% ממחיר המניה בעת ההנפקה הראשונית באוגוסט 2018

ד"ר הירושי פוג'יווארה / צילום: אמיר מאירי
ד"ר הירושי פוג'יווארה / צילום: אמיר מאירי

בעלי השליטה בחברה היפנית המכון לחקר האינטרנט, שמתכננת להימחק ממסחר בבורסה בת"א, מציעים לרכוש את מניות הציבור בחברה לפי מחיר של 1.05 שקל למניה. מדובר במחיר שגבוה ב-42.5% מהממוצע בששת החודשים האחרונים, אך נמוך ב-39.3% ממחיר המניה בעת ההנפקה הראשונית שלה בבורסה, באוגוסט 2018. אתמול זינקה מניית המכון לחקר האינטרנט  ב-31% לאחר שנודע על הכוונה לבצע הצעת רכש לצורך מחיקת המניה ממסחר. הצעת הרכש שמגיעה כעת נוקבת במחיר נמוך משמעותית מזה שאליו זינקה המניה אתמול - מחיר הנעילה היה כ-1.33 שקל, כך שההצעה נמוכה ב-21%. לאור זאת ייתכן שהחברה תיאלץ להעלות את מחיר ההצעה על מנת לממש את כוונתה ולמחוק את המניה ממסחר.

לפי הצעת הרכש, הציבור מחזיק בכ-12.8% ממניות המכון לחקר האינטרנט, ובמחיר של הצעת הרכש מדובר על רכישת מניות בהיקף כולל של כ-6.2 מיליון שקל. זאת, לעומת 20.3 מיליון שקל שגייסה החברה בהנפקה לפני כשנתיים. את הצעת הרכש מגישה חברה ייעודית, איי.אר.איי אקויזישן, שאליה יעבירו בעלי השליטה ובעלי עניין נוספים בחברה את מניותיהם במכון לחקר האינטרנט בתמורה להקצאת מניות בהתאם לשיעור החזקתם הנוכחית. בעל השליטה לאחר השלמת העברת המניות יוותר ד"ר הירושי פוג'יווארה עם החזקה של 66.2% מהון המניות.

המכון לחקר האינטרנט היא חברה שמקורה ביפן והיא עוסקת בטכנולוגיות הקשורות לאינטרנט, ופעילותה כוללת ייעוץ, השקעות, מחקר וייזום כנסים בתחום. שלשום דיווחה החברה על התפטרות מבקר הפנים בה ונימקה את עזיבתו בכך ששירותיו אינם נדרשים לאור מחיקת מניותיה ממסחר. זאת על אף שהחברה לא הודיעה קודם לכן לבורסה ולמשקיעים על הכוונה להימחק. לאחר הבהרות שביקשה הבורסה, הודיעה החברה על כוונת בעלי השליטה להגיש הצעת רכש, וזו כאמור מוגשת היום.