לא רק לפידות. מנכ"ל שיכון ובינוי SBI התפטר אחרי שנתיים וחצי

מנכ"ל שיכון ובינוי אייל לפידות, אינו הבכיר היחידי שעומד לעזוב את החברה • ל"גלובס" נודע כי מוסא נחלה, שמשמש כמנכ"ל חברת הבת שאחראית על פעילות החברה באפריקה התפטר. גורם בחברה:" אין קשר למהלך מול לפידות"

לצד הטלטלה אליה נקלעה שיכון ובינוי עם ההודעה המפתיעה על מהלך הפיטורים של המנכ"ל אייל לפידות, עולה כי הוא איננו הבכיר היחיד שעומד לעזוב את החברה. ל"גלובס" נודע כי מנכ"ל שיכון ובינוי SBI , מוסא נחלה, התפטר אחרי שנתיים וחצי בלבד בתפקיד. נחלה החליף בתחילת 2018 את רוני פלוך. נחלה, שמתגורר בשוויץ, עובד בחברה מזה כ-17 שנה, וטרם תפקידו כמנכ"ל SBI , שימש כמנכ"ל הפעילות של שיכון ובינוי בניגריה.

שיכון ובינוי SBI אחראית לכל תחום הקבלנות ובניית התשתיות בעולם, למעט בארה"ב. "פעילות הקבוצה בתחום מתאפיינת בביצוע פרויקטים מורכבים, המצריכים ידע הנדסי ומומחיות, ציוד הנדסי מתאים ויכולות ניהוליות של פרויקטים מורכבים, הן בהיבט הביצועי לוגיסטי והן בהיבט היכולת הארגונית, ניסיון רב שנים בביצוע פרויקטים מורכבים ואיתנות פיננסית", נכתב בדוח השנתי של החברה ל-2019. עוד עולה מהדוח כי ניגריה היא המדינה המשמעותית ביותר בפעילות החברה, אך לא רק. באתיופיה היא סוללת כבישים, ובאוגנדה היא מבצעת פרויקט להקמת שדה תעופה. כן היא מבצעת פרויקטים במוזמביק, בקניה, חוף השנהב, טנזניה ועוד. לחברה יש פרויקטים כאמור בתחום התשתיות התחבורה, וכן פרויקטים הידרו-אלקטריים (הטיית נהרות, בניית סכרים ועוד). ההכנסות מתחום תשתיות התחבורה בלבד הסתכמו בשנה שעברה בכ-1.27 מיליארד שקל.

גורם בשיכון ובינוי מסר ל"גלובס" כי להתפטרות של נחלה אין קשר למהלך מול לפידות, וכי מדובר במהלך מוסכם שמתנהל מזה מספר שבועות.

יו"ר דירקטוריון שיכון ובינוי, תמיר כהן, מסר: "מדובר במנהל מוכשר. אנחנו מאחלים לו הצלחה".

את תגובתו של נחלה לא ניתן היה להשיג את לפרסום הכתבה.