ידע מראש? סמנכ"ל הכספים של שיכון ובינוי מכר אתמול מניות ב-420 אלף שקל

טרם הפרסומים בתקשורת אודות עתידו של לפידות, מכר רווה נתח ממניותיו בחברה ובכך ניצל מהירידות החדות שרושמת המניה כעת בבורסה בתל אביב

אלון רווה, סמנכ"ל הכספים של שיכון ובינוי / צילום: תמר מצפי, גלובס
אלון רווה, סמנכ"ל הכספים של שיכון ובינוי / צילום: תמר מצפי, גלובס

אפקט פיטוריו של אייל לפידות משו"ב בא לידי ביטוי באופן מיידי גם על יתר מנהלי הקבוצה: אלון רווה, סמנכ"ל הכספים ומנהל חטיבת הזכיינות של שו"ב, מכר ביום שלישי, טרם הפרסומים בתקשורת אודות עתידו של לפידות, נתח ממניותיו בחברה תמורת כ-420 אלף שקל, ובכך ניצל מהירידות החדות שרושמת המניה כעת בבורסה בתל אביב.

המכירה של רווה בוצעה לפי מחיר מניה של 15.8 שקל - דומה לשווי המניה מתחילת השבוע, ועד ליום רביעי, בו הגיבה בעוצמה לידיעות אודות עתידו של לפידות בשיכון ובינוי  ורשמה ירידות בשיעורים דו-ספרתיים, שהורידו את מחיר המניה לסביבות 13.5 שקל.

בשוויה הנוכחי של מניית שו"ב, התמורה שהיה מקבל רווה על המכירה הייתה מתכווצת בכמה עשרות אלפי שקלים, ומסתכמת בכ-350 אלף שקל.

חלק מהתגמול של מנהלי שו"ב, כמו ביתר החברות הבורסאיות, הוא תגמול הוני, ובשו"ב מסבירים, כי "במטרה לקדם את טובת החברה ואת יעדיה, וכדי לתמרץ את המנהלים בחברה, העמידה החברה תכנית אופציות ותכנית להענקת יחידות מניות חסומות".

מדוחותיה הכספיים של שו"ב ל-2019 עולה כי בשנה שעברה החברה רשמה "הוצאות שכר בגין הסדרי תשלומים מבוססי מניות" בהיקף של כ-60 מיליון שקל - עיקרם ללפידות, וזאת אחרי שהוצאות אלה בשנתיים הקודמות לכך (2017-2018) הצטברו יחד לכ-19 מיליון שקל.