פינטק | פיצ'ר

במשבר הקורונה נסגרו סניפי הבנקים: האם מדובר במהלך קבוע

למה הבנקים נשארו מאחור, איך הופכים אותם לחדשניים ולמה כולם רוצים להשתלט על אפליקציות התשלומים? אימוץ טכנולוגיות: האתגרים הניהוליים

תוכנית עבודה / עיבוד: גלובס
תוכנית עבודה / עיבוד: גלובס

במהלך תקופת הקורונה נסגרו סניפי הבנקים והלקוחות נאלצו לבצע פעולות מרחוק. כמו בתחומים רבים, גם עולם הבנקאות נהנה מהאצה בשינויים הדיגיטליים שהוא עובר, הן מצד הבנקים עצמם והן מצד הלקוחות. האם הבנקים באמת מסוגלים לעבור למאה ה-21? "גלובס" וחברת מיקרוסופט עורכים מפגש מיוחד בנושא במסגרת סדרת המפגשים "תוכנית עבודה": ניהול וטכנולוגיה בעולם של ריחוק חברתי. הפאנל הבוקר מתקיים גם בשיתוף חברת ישראכרט.

המפגש יורכב משלושה דיונים: הראשון יעסוק בעתיד מערכת הבנקאות, ונדון בשאלות למה ישראל עדיין מאחור בבנקאות דיגיטלית, האם הבנקים מסוגלים לשנות את הדנ"א שלהם ולהפוך לחדשניים, מה המודל הנכון לעשות זאת, מה קורה בעולם הפינטק והאם הבנקים יודעים לשתף עם חברות הפינטק פעולה. בדיון ישתתפו מנכ"לית פפר, מיכל קיסוס הרצוג; יסמין מרום, מנהלת מגזרי הייטק ופיננסים, מיקרוסופט ישראל; וארנית שנער, מנהלת ההשקעות של סיטי ונצ'רס בישראל.

החלק השני יעסוק באפליקציות התשלומים ובשאלה למה כולן רוצות להשתלט על התחום הזה, והאם הן מסוגלות להתמודד עם התחרות הצפויה מצדן של ענקיות הטכנולוגיה. בדיון ישתתפו סער זכריש, מנהל אגף הדיגיטל בחטיבת החדשנות והאסטרטגיה, בנק הפועלים; ואורי אלון, משנה למנכ"ל ישראכרט.

הדיון השלישי יעסוק בפערים החברתיים שנוצרים מהמעבר לדיגיטל ובו נשוחח עם דידי בן שלום, מנהלת תוכניות אוריינות דיגיטלית, ג'וינט-אשל. נדון בשאלה מי מפסיד מהמעבר לדיגיטל, איך עוזרים לבני הגיל השלישי ועוד.

גילוי מלא: הפאנל נערך בשיתוף ובחסות חברות מיקרוסופט וישראכרט