צילום | פיצ'ר

דברים שרואים בחושך: מרתון צילום ב"מדבר הנסתר"

בשבוע הבא יתקיים מרתון הצילום השנתי השישי, ובו אתגרי צילום "סודיים" שנחשפים רק בשטח

צילום: PHOTO ISRAEL
צילום: PHOTO ISRAEL

בשבוע הבא יתקיים מרתון הצילום השנתי השישי. בניגוד למרתונים הקודמים, שנשאו אופי אורבני, השנה מתקיים המרתון בפתחת ניצנה שברמת הנגב באזור המכונה "המדבר הנסתר", אזור ייחודי ועשיר בנופי מדבר מגוונים, בדיונות חול, בחקלאות מדברית, בשרידים ארכיאולוגיים קדומים, בקהילות מקומיות ועוד.

בארץ הושק המרתון לראשונה ב-2017 וסחף מאות צלמים, מקצועיים וחובבים. הרעיון מבוסס על אתגרי צילום "סודיים", הנחשפים רק תוך כדי שש השעות של המרתון. הודעות נשלחות אל הטלפונים הניידים של המשתתפים ובהן שישה אתגרי צילום. את אלה יש לבצע בשטח, בפרק זמן קצוב ובהתאם להגדרות המשימה. בין היתר, יתנסו המשתתפים בצילום לילי עם עששיות בגן הלאומי שבטה וייפגשו עם צלמי טבע מקצועיים. בבוקר המחרת יתקיים סיור צילום בזריחה בחמוקי ניצנה.

התחרות פתוחה לצלמים מקצועיים וחובבים כאחד, ופתוחה למצלמות מכל הסוגים, כולל של טלפונים ניידים. בסוף המרתון מוגשות התמונות לצוות שופטים מקצועי באופן אנונימי, והשיפוט נעשה על-פי אמות מידה מקובלות ותוך שימת לב לעמידת המשתתפים ביעדי האתגרים. פרסים יוענקו לזוכים בחמשת המקומות הראשונים.

המרתון מתקיים לזכרו של יוסי ביינארט, לשעבר מנכ"ל הבורסה, שנפטר ממחלה ב-2017. ביינארט היה גם צלם חובב מיומן, שהשתתף במסעות צילום בעולם, וחבריו יסדו את המרתון לזכרו. את התחרות מובילה קבוצת PHOTO IS:RAEL בשיתוף המועצה האזורית רמת הנגב והרשות לפיתוח הנגב, הקהילה החינוכית התיישבותית ניצנה, תיירות הר הנגב, רשות הטבע והגנים, חברת לופה, גליץ בית הספר לצילום, ארליך מרכז הצילום וסאמיאנג ישראל.

למעוניינים להישאר ללילה מוצעים מגוון מקומות לינה באזור במחירים מיוחדים למשתתפי המרתון באתר www.negevtour.co.il. המרתון מתקיים בהקפדה על הנחיות משרד הבריאות. חמישי 25.6, 22:00-14:00. לפרטים ולהרשמה:
www.photoisrael.org/photoismarathon