בורסת הקריפטו הישראלית בנקור ניצלה מפריצה שנייה - ומנעה נזק של כחצי מיליון דולר

הפירצה שגילתה החברה אתמול עלולה היתה לעלות לה באובדן כספי לקוחות בהיקף של 455 אלף דולר • ביולי 2018 נגנבו מ-Bancor מטבעות קריפטו בשווי 23.5 מיליון דולר

בורסת הקריפטו Bancor, שפעילותה מנוהלת בישראל ובשווייץ, גילתה אתמול בערב (ד') פירצת אבטחה ברשת שלה. לדברי בנקור, היא הצליחה לזהות את הפירצה במהירות, להוציא מטבעות דיגיטליים שהוחזקו בחשבונות שהיו חשופים לאותה פירצה - ולהעבירם אל ארנק דיגיטלי בטוח. על פי הדיווח של החברה, הפירצה עלולה היתה לעלות לבורסה באובדן כספי לקוחות בהיקף של 455 אלף דולר.

מהדיווח עולה כי התגלה באג תוכנה בחוזים חכמים שהופעלו ברשת בנקור רק לפני יומיים. לפיכך, כל המשתמשים שהיתה להם פעילות ברשת בנקור ב-48 השעות האחרונות, היו עלולים להיפגע מהפירצה, אילו היתה נחשפת על ידי האקרים ומנוצלת לגניבת המטבעות הדיגיטליים של אותם משתמשים, לפני שהפירצה התגלתה על ידי חברת בנקור.

בכך, ככל הנראה, ניצלה בורסת הקריפטו בנקור מפריצה שנייה בארבע שנות פעילותה. ביולי 2018, כפי שנחשף לראשונה ב"גלובס", נפרצה בורסת בנקור על ידי האקרים, שגנבו ממנה מטבעות דיגיטליים בשווי של 23.5 מיליון דולר. זירת המסחר של בנקור הושבתה למשך שלושה ימים בעקבות אותה פריצה לפני שנתיים.

בסוף 2018 אמר אייל הרצוג, מייסד שותף של בנקור, בראיון ל"גלובס": "לא בכל יום גונבים לך כאלה כמויות של כסף. הפריצה היתה בהחלט אירוע מטלטל, שהשפיע עלינו מאוד. עשינו המון בדק בית ותהליך עמוק של הסקת מסקנות בעקבותיו".

בנקור, שנוסדה ב-2016 ופועלת ממשרדים בישראל ובשווייץ, גייסה ב-ICO שביצעה ביוני 2017 סכום של 153 מיליון דולר, באחת ההנפקות הגדולות של אותה שנה בשוק המטבעות הדיגיטליים. חלק מההון שגויס על ידי בנקור, שימש את החברה לפיתוח זירת המסחר שלה, שאותה הגדירה כ"רשת נזילות למטבעות דיגיטליים".

בקשה לייצוגית בארה"ב נגד ארבעת המייסדים

באפריל האחרון, כפי שדיווחנו ב"גלובס", הוגשה בניו יורק תביעה ייצוגית נגד ארבעת מייסדי בנקור, אייל הרצוג, יהודה לוי והאחים גיא וגליה בן ארצי. לפי בקשת התביעה הייצוגית, בשנים שלאחר הנפקת המטבע הדיגיטלי של בנקור (BNT), בוצעו מכירות של המטבעות הדיגיטליים של בנקור באמצעות בורסות קריפטו שונות. לטענת התובעים, המטבעות הדיגיטליים שהונפקו על ידי בנקור ב-ICO הם למעשה ניירות ערך שלא נרשמו כחוק.

בשבוע שעבר דיווח האתר האמריקאי Coindesk כי גיא בן ארצי, מנכ"ל בנקור, נמנה בין השאר עם הצוות הטכנולוגי שסייע בקמפיין הליכוד לקראת הבחירות האחרונות לכנסת, שנערכו בתחילת מרץ. בנאום שנשא לאחר הבחירות ראש הממשלה, בנימין נתניהו, הוא הודה לבן ארצי על עזרתו בקמפיין. "אתם לא כל כך מכירים את האנשים האלה, אבל הם באו בהתנדבות ועשו עבודה מדהימה", אמר נתניהו בהתייחסו לבן ארצי ולצוות שעזר לקמפיין הליכוד באיסוף דאטה על הבוחרים. "פתאום לליכוד היו נתונים. ראיתם איזה הבדל זה עושה?" הוסיף ראש הממשלה. 

הקשר של בן ארצי לראש הממשלה אינו מקרי. האחים גיא וגליה בן ארצי, ממייסדי בנקור, הם ילדיו של יזם ההייטק אמציה בן ארצי, שהוא אחד מאחיה של רעיית ראש הממשלה, שרה נתניהו.

רוצים להתעדכן בענייני בלוקצ'יין ומטבעות דיגיטליים? הצטרפו לערוץ הטלגרם קריפטו גלובס.