שר החוץ גבי אשכנזי החליט למנות את אלון אושפיז למנכ״ל משרדו

אופשיז מכהן כיום כראש המערך המדיני-אסטרטגי במשרד החוץ • לפי הודעת לשכת אשכנזי, המנכ"ל הנוכחי יובל רותם ביקש לסיים את תפקידו

שר החוץ גבי אשכנזי החליט למנות את אלון אושפיז לתפקיד מנכ"ל משרד החוץ. אושפיז, הוא דיפלומט בכיר ומנוסה המשרת עשרות שנים בשירות החוץ. כיום הוא ראש המערך המדיני-אסטרטגי במשרד, ולפני כן שירת כשגריר ישראל בהודו, ראש חטיבת התיאום וציר קונגרס בשגרירות בוושינגטון.

הוא יחליף בתפקיד את המנכ"ל יובל רותם, המכהן כמנכ"ל המשרד מאז דצמבר 2016, עת כיהן נתניהו כשר החוץ. לפי הודעת לשכת אשכנזי, רותם ביקש מאשכנזי לסיים את תפקידו לאחר תקופת חפיפה ובתום תקופת כהונה ארוכה.

שר החוץ גבי אשכנזי אמר היום: "אני מודה ליובל רותם על מסירותו למשרד החוץ, ועל השנים ששירת את מדינת ישראל כדיפלומט בארץ ובעולם. בתפקידי המפתח שמילא תרם תרומה מכרעת לחוסן הלאומי של מדינת ישראל.

אני מברך את אלון אושפיז על מינויו הצפוי לתפקיד מנכ"ל משרד החוץ. אני רואה חשיבות רבה במינוי דיפלומט ותיק ואיש משרד החוץ, כאלון, לתפקיד הדיפלומט הבכיר ביותר בשירות החוץ. אין לי ספק כי לאלון יש את הידע המקצועי, הניסיון והיכולות הנדרשות על מנת להוביל את משרד החוץ נוכח האתגרים הרבים ולדעת לנצל את ההזדמנויות העומדות לפתחנו. אני מאחל לאלון הצלחה רבה בתפקידו ומצפה שביחד איתו נוביל את המשרד להישגים לטובת מדינת ישראל ואזרחיה".