צוקרברג נוקט עמדה? פייסבוק הסירה מודעות פוליטיות של טראמפ שעשו שימוש בסמל נאצי

מודעות הפרסום של נשיא ארה"ב נגד אנטיפה תקפו "אספסוף שמאל קיצוני" והציגו סמל של משולש הפוך אשר מזוהה עם המשטר הנאצי • דובר פייסבוק: "המדיניות שלנו אוסרת על שימוש בסמל של קבוצות שנאה"

מארק צוקרברג / צילום: Leah Millis, רויטרס
מארק צוקרברג / צילום: Leah Millis, רויטרס

פייסבוק הורידה מהאוויר מודעות פרסום של נשיא ארה"ב דונלד טראמפ, בטענה שהפר את מדיניות החברה נגד גילויי שנאה, כך לפי דיווח ב-CNN. המודעות כוונו נגד תנועת אנטיפה (קיצור של אנטי-פשיזם), וכינו אותה "אספסוף שמאל קיצוני", תוך הצגת סמל של משלוש הפוך, אשר מזוהה עם המשטר הנאצי, שהשתמשו בסמל לסימון אסירים פוליטיים במחנות ריכוז.

בדיווח נכתב כי בתגובה לביקורות על המודעות המדוברות, מטה הקמפיין של טראמפ טען מוקדם יותר היום, כי המשולש ההפוך הוא סמל שמשמש את אירגון אנטיפה. זוהי תנועה פוליטית שממשל טראמפ פועל כדי להוציאה מחוץ לחוק בימים אלה.

דובר פייסבוק אנדי סטון הגיב לדיווח ב-CNN ואמר: "המדיניות שלנו אוסרת על שימוש בסמל של קבוצות שנאה, ששימש לזיהוי אסירים פוליטיים ללא קונקסט שמגנה את הסמל או מייצר עליו דיון".

ההחלטה של פייסבוק להסיר את המודעות מגיעה אחרי שתחילת החליטה החברה שלא לנקוט בפעולה כלשהי בנוגע לפוסט אחר של טראמפ. בעקבות רצח אזרח ותושב מיניאפוליס, ג'ורג' פלויד, בידי שוטר, מתקיימות בשבועות האחרונים מחאות ברחבי ארה"ב, וטראמפ התבטא נגדן ברשתות החברתיות. פייסבוק בחרה להשאיר באוויר ללא כל התייחסות, פוסט בו הנשיא הזהיר כי "ברגע שמתחילה הביזה, מתחיל הירי". זאת, בניגוד לרשת טוויטר שבחרה לחסום לשיתוף ציוץ זהה של טראמפ ולסמן אותו כמסית לאלימות.

ההחלטה עוררה ממחאות מצד עובדי החברה, וביקורת כלפיה מארגוני חברה אזרחית, שותפי תוכן ומפרסמים. ימים ספורים לאחר פרסום הפוסט צוקרברג ערך שיחת וידיאו עם כ-200 מעובדי החברה, בה הסביר מדוע וכיצד החליט להשאיר את הפוסט באוויר, ואמר כי אינו מפר את מדיניות פייסבוק. באותה השיחה הוא גם הביע ספקות בנוגע למדיניות הקיימת ולכך שאולי יש לשנותה.