הבורסה ננעלה בירידות חדות: אנרג'יאן, קבוצת דלק ופתאל צללו

מחזור המסחר הסתכם בכ-954 מיליון שקל • שיכון ובינוי עלתה ב-3.7% כנגד המגמה • אדוארדו אלשטיין הגיש הצעה מעודכנת להסדר חוב בקבוצת אי.די.בי • עודד ערן פורש מראשות בנק הפועלים בשל מחלה

בניין הבורסה לניירות ערך בתל אביב / צילום: Baz Ratner , רויטרס
בניין הבורסה לניירות ערך בתל אביב / צילום: Baz Ratner , רויטרס

סקירת המסחר: דיווחים שוטפים, מגמות, מדדים, שערי מניות, אג"ח, מט"ח וסחורות והמלצות אנליסטים

 

פעם קראו להם אינדיאנים, היום - רובין הוד: דור המילניאלס נכנס לשוק ומביא עמו חוסר שקט, וגם לאן וול סטריט הולכת לקראת הבחירות, הצטרפו לגיא בן סימון בדוח השווקים היומי בשידור חי

15:50

יום המסחר הראשון לשבוע זה בבורסת תל אביב ננעל בירידות חדות. עם זאת, בשעה האחרונה של המסחר נרשמה התמתנות במגמה השלילית, ומדד ת"א 35 ננעל בירידה של כ-1.8%, לאחר שבמהלך המסחר צנח בכ-2.5%. מחזור המסחר הסתכם היום (א') בכ-954 מיליון שקל.

שיכון ובינוי עלתה ב-3.7% כנגד המגמה . עוד רשמו עליות בולטות מניות בזק , טבע  ואפי נכסים. 

15:00

יום המסחר הראשון לשבוע זה בבורסת תל אביב מתנהל בירידות שערים חדות. בסוף השבוע הסתיים המסחר בבורסות ארה"ב בנטייה שלילית.

ברקע לכיוון המסחר השלילי, עומדת עלייה ברף חששות המשקיעים בקשר להשפעות של המשך התפשטות וירוס הקורונה על עתיד הצמיחה הכלכלית. בארה"ב, חששות אלה נרשמים אחרי שמדדי המניות המובילים נהנו מעליות חדות במשך שבועות ארוכים, שהובילו אותם להיסחר סביב רמות השיא שלהם - עליות שהשפיעו לחיוב גם על הבורסה בתל אביב.

בלידר שוקי הון ציינו היום כי "בשבוע האחרון שוקי המניות שאבו עידוד מהחלטת הפד לקנות אג"ח קונצרניות בהיקף גדול". זאת, נוסף על תוכנית ההשקעות בתשתיות שמתכנן הממשל האמריקאי, וכמה נתונים שפורסמו לגבי השוק בארה"ב, שהפתיעו לטובה ביחס לציפיות המוקדמות.

בצד השלילי של מדד ת"א-35, מניית אנרג'יאן  בולטת היום בירידה של כ-13%, בעוד מדד הנפט והגז נחלש ב-2.5%-3%, עם ירידה של 5%-6% במניית קבוצת דלק . ברקע למסחר במניית דלק, החברה עדכנה על כניסתו לתוקף של כתב הסכמה מול הבנקים ותיקון שטרי הנאמנות של איגרות החוב שלה.

עוד בין היורדות בת"א 35, מניות פתאל החזקות , גזית גלוב  וחברה לישראל  נחלשות ב-6%-8%. עוד במסחר בתל אביב, מדד הנדל"ן בולט בירידה של כ-3%, עם ירידות של 5%-6% במניות אלוני חץ , אזורים , ביג  ומבנה .

במסחר באג"ח הקונצרניות נרשמת היום מגמה שלילית. אג"ח אי.די.בי פתוח עולות עד כ-1%, על רקע הצעה עדכנית להסדר חוב מצדו של בעל השליטה, אדוארדו אלשטיין. במסחר באג"ח הממשלתיות הנטייה שלילית. 

13:45

נמשכות הירידות החדות בבורסה. מניית שיכון ובינוי  עולה בניגוד למגמה. בבית ההשקעות ווליו בייס פרסמו היום המלצה לשיכון ובינוי ובין השאר מציין האנליסט שי ליפמן כי "אין הצדקה לירידות חדות כל כך במניית שיכון ובינוי בשבוע שעבר בעקבות הפסקת העבודה הצפויה של המנכ"ל אייל לפידות. נכסי החברה נשארים בעינם, וכך גם פוטנציאל הרווח בהם. ולהערכתי, הקבוצה תדבק בדרך שהותוותה בשנה האחרונה ובכך תמשיך להשיא ערך. הקטנת הוצאות ההנהלה וכלליות מבורכת ולהערכתנו תישאר עם הקבוצה, "ניעור האבק" בקבוצה היה מתבקש וחשף בפני השוק את
הפוטנציאל הטמון בנכסים ובמניה".

ליפמן מציב מחיר יעד של 17.1 שקל למניית שיכון ובינוי, אפסייד של יותר מ-30%, ואומר כי "השוק מתחיל לגלות את ההון החבוי שאינו מוצג במאזני החברה ואת
פוטנציאל הייזום המשמעותי".

12:00

ירידות חדות בבורסה בתל אביב בהובלת מניות הבנקים. ת"א 35 צונח ב-2.4%, ת"א 90 ב-2.5% ומדד הבנקים ב-2.8%.

טבע  עולה כנגד המגמה לאחר שחזרה מוול סטריט עם פער ארביטרז' חיובי. פתאל  בולטת בירידה של 8.5%, דיסקונט צונחת ב-3.5%, מזרחי טפחות  ב-3%, טאואר צונחת ב-5.5%, כך גם מניותיהן של קבוצת דלק , גזית גלוב  ואלוני חץ .

11:20

מתחזקות הירידות בבורסה. מדד ת"א 35 יורד כעת ביותר מ-2% על רקע חששות מהתפרצות גל שני של מגפת הקורונה. ירידות בולטות נרשמות במניות קבוצת דלק, אנרג'יאן, טאואר , פתאל החזקות  ושפיר. 

בשוק האג"ח הממשלתי המגמה מעורבת ואילו באג"ח הקונצרניות נרשמות ירידות של כ-0.4% במדדי התל בונד. 

כלכלני בנק לאומי מציינים בסקירתם השבועית כי "האינפלציה נמצאת בנקודת שפל אולם מכאן צפויה עלייה הדרגתית ואיטית. ציפיות האינפלציה ירדו במידה משמעותית בחלק הקצר של העקום ולכן יש עדיפות להשקעה בצמודי מדד על פני שקלים לא צמודים בטווח זה של העקום. ככלל על רקע התנודתיות שעדין צפויה במדדי המחירים הקרובים מומלצת אחזקה מאוזנת בין האפיקים".

10:00

יום המסחר הראשון לשבוע זה בבורסה בתל אביב נפתח בירידות חדות. מדד ת"א 35 מאבד 1.4%, כך גם מדד ת"א 90, ומדד הבנקים מאבד 1.8%.

טבע  קופצת ב-4% לאחר שחזרה עם פער ארביטרז' חיובי, דיסקונט  צונחת ב-3%, פועלים ולאומי  יורדות ב-2% ו-1.5%  בהתאמה.

יו"ר בנק הפועלים , עודד ערן, התפטר מתפקידו באופו רשמי וסופי בשל מחלה, זאת בהמשך להודעה שמסר כבר בתחילת יוני על יציאה לחופשת מחלה "שמשכה אינו ידוע".

איש העסקים אדוארדו אלשטיין הגיש הבוקר את הצעתו המעודכנת להסדר חוב בקבוצת אי.די.בי, בעקבות המגעים שנוהלו בשבועיים האחרונים עם מחזיקי אגרות החוב של החברה מסדרה י"ד. להצעה המעודכנת - לחצו כאן.

דירקטוריון הבורסה לניירות ערך בתל אביב אישר את הצטרפותו של ברק קפיטל כחבר בורסה ראשון מסוג נוסטרו. חבר נוסטרו הוא חבר הפועל לחשבונו העצמי בלבד. החברה היא חלק מקבוצת ברק קפיטל, שעיסוקה העיקרי הוא מסחר בניירות ערך, נגזרים ומכשירים פיננסים בארץ ובעולם. ברק קפיטל פועלת משנת 2006 תחת ניהולו של אייל בקשי.

07:45

המסחר בבורסה בתל אביב צפוי להיפתח היום בצל העלייה במספר הנדבקים בנגיף הקורונה בישראל ובעולם.

המניות הדואליות צפויות לספק תמיכה. טבע חוזרת עם פער ארביטרז' חיובי של 5.6%, נייס עם פער חיובי של 1.9%, פריגו עם פער חיובי של 1.1%. מנגד, נובה וטאואר חוזרות עם פערים שליליים של 3.5% ו-4.5% בהתאמה, לייבפרסון חוזרת עם פער שלילי של 2.5%, אורמת עם פער שלילי של 1.7%, פרטנר עם פער שלילי של יותר מ-5%.

גולף צפויה לרכז עניין על רקע הדיווח על פרישת מנכ"ל הקבוצה רביב ברורמאייר.

שיכון ובינוי תמשיך לרכז עניין לאחר שצנחה ביותר מ-20% בשבוע שעבר בצל הפיטורים הצפויים של המנכ"ל אייל לפידות.

חברת כלל ביטוח דיווחה ביום חמישי על תוצאותיה לרבעון וחשפה הפסד כולל בסך של 483.3 מיליון שקל,  זאת לעומת רווח כולל של 258.5 מיליון שקל ברבעון המקביל אשתקד. ענף הביטוח חווה ברבעון הראשון של 2020 הפסד כולל מצרפי של 2.86 מיליארד שקל, לעומת רווח כולל מצרפי של 1.98 מיליארד שקל ברבעון הראשון אשתקד.