מיועצת היו"רית למנהלת מחלקת תאגידים ברשות ניירות ערך: שרה קנדלר תחליף את דורית קדוש

קנדלר נמצאת ברשות ניירות ערך מאז שנת 2000 • לאורך השנים שימשה כבכירה במערך הייעוץ המשפטי ברשות וכיועצת בכירה ליו"רית ענת גואטה

מנהלת מחלקת תאגידים ברשות ניירות ערך, עו"ד שרה קנדלר / צילום: ענבל מרמרי
מנהלת מחלקת תאגידים ברשות ניירות ערך, עו"ד שרה קנדלר / צילום: ענבל מרמרי

הפעם מינוי מבפנים: מנהלת מחלקת תאגידים ברשות ניירות ערך היא עו"ד שרה קנדלר שעד כה שימה כיד-ימינה של יו"רית הרשות ענת גואטה. גואטה מינתה את קנדלר למנהלת מחלקת תאגידים, שהינה הפעילות המרכזית של הרשות ושדרכה נעשה הפיקוח על החברות הציבוריות בישראל, והיא מחליפה את רו"ח דורית קדוש שהודיעה לאחרונה על פרישתה מהתפקיד לאחר כשנתיים בלבד בתפקיד, שאליו הגיעה מחוץ לרשות.

קנדלר מכהנת כיום כיועצת בכירה ליו"ר הרשות, ובמסגרת זו היא הובילה, לדברי הודעת הרשות, "את תהליכי החקיקה בפרויקטים המרכזיים שהובילה הרשות וביניהם: פרויקט ההקלות של הרשות, שינוי מבנה הבורסה, הסדרת פעילותן של זירות הסוחר, איסור הפעילות באופציות בינאריות ורפורמת הפיכת תעודות הסל לקרנות נאמנות". קנדלר נמצאת ברשות ניירות ערך מאז שנת 2000 ולאורך השנים היא הייתה ממלאת מקום של היועמ"ש ברשות, המשנה ליועץ המשפטי של הרשות, מנהלת יחידת החקיקה בייעוץ המשפטי, וחברת הנהלת הרשות. בנוסף, היא גם שימשה בעבר כמשנה למנהל מחלקת השקעות (שאחראית על הפיקוח על קרנות הנאמנות והתיקים המנוהלים).

קנדלר תהיה שונה מקדוש שקדמה לה בתפקיד המרכזי לאור נסיונה הארוך ברשות, וזאת לעומת קדוש שהובאה לרשות מבחוץ היישר לתפקיד מנהלת מחלקת תאגידים. קדוש הייתה המינוי הבכיר המשמעותי הראשון של גואטה בתפקיד, והיא הגיעה לרשות מדלויט.

לדברי גואטה, קנדלר באה לתפקיד עם "ניסיון רב שנים, ראיה מערכתית והיכרות מעמיקה עם פועלה של הרשות ועם שחקני שוק ההון" והיא "הייתה שותפה להוצאתן אל הפועל של הרפורמות המשמעותיות שהובילה הרשות בשנים האחרונות".