ועדת השרים לחקיקה אישרה הצעה של להשוואת הטבת המס של עכו לזו של נהריה הסמוכה

הטבת המס לנהריה ניתנה כבר לפני שלושה עשורים וגרמה אז לנטישה של אלפי תושבים מעכו לנהריה • כמה שנים אחר-כך בשל מחאות העכואים הושוו הטבות המס, אך לפני שנתיים שוב קיבלה נהריה הטבת מס גבוה יותר מזו של עכו

מבט אל עכו מן הים / צילום:אורלי גנוסר
מבט אל עכו מן הים / צילום:אורלי גנוסר

ועדת השרים לחקיקה אישרה פה-אחד את הצעת החוק של ח"כ מיכל שיר מהליכוד להשוואת הטבת המס של עכו לזו של נהריה הסמוכה. הצעת החוק תובא לקריאה טרומית במליאת הכנסת ביום רביעי הקרוב, בתמיכת הקואליציה. הטבת המס לנהריה ניתנה כבר לפני שלושה עשורים וגרמה אז לנטישה של אלפי תושבים מעכו לנהריה. המרחק בין שתי הערים הוא שישה קילומטרים בלבד. כמה שנים אחר-כך בשל מחאות העכואים הושוו הטבות המס, אך לפני שנתיים שוב קיבלה נהריה הטבת מס גבוה יותר מזו של עכו, 12% החזר מס הכנסה לעומת 7% בעכו. ראש עיריית עכו שמעון לנקרי אומר כי בשנתיים האלה נטשו את עכו לטובת נהריה יותר משלושת אלפים תושבים. לדבריו, על פי תחשיבי האוצר, עלות ההשוואה בין עכו לנהריה תעלה לקופת המדינה רק כ-7-8 מיליון שקל לשנה. הוא ציין עוד כי עכו נמצאת באשכול 4 לעומת נהריה ב-5, ובמקום לחזק את העיר החלשה יותר, המדינה מעודדת את בני מעמד הביניים לברוח ממנה לנהריה. הוא פתח במסע שכנועים במהלך השנה האחרונה, וקיבל הבטחות בחירות הן מבנימין נתניהו והן מבני גנץ כי יקדמו את השוואת ההטבה.

לנקרי הנרגש אמר לאחר האישור: "היום, בשעה טובה, החל המהלך לתיקון האפליה ולהשוואת הטבת המס בין עכו לנהריה. שנתיים של מאבק שבהם דפקנו על כל דלת וצעקנו בכל מקום אפשרי. שהסברנו לכל מי שצריך שהאינטרס הלאומי מחייב לשמור על עכו ולא לפגוע בה. המשמעות היא שהעיר עכו תזכה להטבת מס של 12% בתקרת שכר של 204 אלף שקל. בדיוק כמו העיר נהריה. אני שמח שכולם, החל מראש הממשלה, שר האוצר וכל יתר השרים הבינו את חשיבות החוק ונרתמו כאיש אחד להצביע היום בעדו. בימים הקרובים החוק יובא להצבעה גם בכנסת וכולנו תקווה שיעבור במהירות".

היום בוועדת השרים לחקיקה נפרעה ההבטחה. ח"כ מיכל שיר (הליכוד) ויוזמת ההצעה: "החוק בא לתקן אפליה חמורה המחזירה את העיר 30 שנה לאחור. אני מבטיחה לעיר עכו ולתושביה שאמשיך להאבק למענם עד להשלמת כל הליך החקיקה".