האוצר: קרן להעמדת הלוואות בערבות המדינה לעסקים בסיכון גבוה יצאה לדרך

במסגרת המסלול המוגבר לעסקים בסיכון גבוה תעמיד המדינה לגופים המממנים המפעילים את הקרן ערבות מדינה בשיעור של עד 60% מהיקף ההלוואות • גובה הלוואה ממוצע בקרן עומד על כ-370 אלף שקל, ועד כה הוגשו למעלה מ-67 אלף בקשות

עסקים קטנים / צילום: Shutterstock
עסקים קטנים / צילום: Shutterstock

משרד האוצר הכריז היום (ב') על פתיחת מסלול מיוחד לעסקים בסיכון גבוה במסגרת קרן האשראי לעסקים קטנים ובינוניים. המסלול בהיקף של 4 מיליארד שקלים, ונהנה מערבות מדינה גבוהה בהרבה מזו שניתנו בתכניות שהופעלו עד היום (לעסקים קטנם ובינוניים ולעסקים גדולים). בנוסף, מגדיל האוצר בפעם השלישית את מסגרת האשראי בקרן לעסקים קטנים ובינוניים, והוא יעמוד כעת על 22 מיליארד שקלים.

על-פי הודעת האוצר, במסגרת המסלול המוגבר לעסקים בסיכון גבוה, תעמיד המדינה לגופים המממנים המפעילים את הקרן ערבות מדינה בשיעור של עד 60% מהיקף ההלוואות, במטרה לאפשר לעסקים נוספים לקבל סיוע תזרימי, בתנאים נוחים לתקופת החזר של עד חמש שנים, תקופת גרייס של שנה על הקרן ותשלום מלוא הריבית על ההלוואה במהלך השנה הראשונה על ידי המדינה.

המסלול נועד לתת סיוע לעסקים המאופיינים ברמת סיכון גבוהה מזו של אלה שקיבלו הלוואות במסגרת המסלול הרגיל בקרן, שיציגו ירידה של 50% או יותר במחזור חודש אפריל או חודש מאי 2020 ביחס לאותו מחזור בשנת 2019.

באוצר אומרים כי בעלי עסק שכבר הגישו בקשה לקרן אך טרם קיבלו מענה, זכאים לפנות לגוף המממן אליו הוגשה הבקשה ולהודיע לו כי הם מבקשים שהבקשה תבחן במסגרת המסלול המוגבר לעסקים בסיכון. הגוף המממן יהיה מחויב לבחון את הבקשה במסגרת מסלול זה, טרם אישורה או דחייתה של בקשת העסק לקבלת הלוואה. עסקים שבקשתם נדחתה בעבר מוזמנים להגיש בקשה מחודשת דרך אתר הקרן.

לקרן האשראי לעסקים קטנים ובינוניים הוגשו עד כה הוגשו למעלה מ-67 אלף בקשות, מהן נדונו כ-52 אלף בגופים המממנים. אושרו הלוואות לכ-37.5 אלף עסקים קטנים ובינוניים בגובה של כ-13.9 מיליארד שקלים. גובה הלוואה ממוצע בקרן עומד על כ-370 אלף שקלים.