סקר: חמישית מהאמריקאים במערכות יחסים מבצעים "בגידה פיננסית"

אצל כ-29 מיליון זוגות בארה"ב, אחד מבני הזוג מסתיר חשבון בנק או כרטיס אשראי • לפי הסקר, בני דור המיליניום צפויים להסתיר חשבונות פי שניים יותר מאשר בני דור הבייבי בום

כרטיס אשראי / צילום: Shutterstock, א.ס.א.פ קריאייטיב
כרטיס אשראי / צילום: Shutterstock, א.ס.א.פ קריאייטיב

סקר חדש בארה"ב מראה כי 19% מבני זוג, נשואים ולא נשואים, מסתירים חשבון בנק או כרטיס אשראי מבני ובנות זוגם. מדובר על כ־29 מיליון זוגות אמריקאים.

הסקר של CreditCards.com לא עסק במניעים להסתרת החשבון או הכרטיס, אך מצא כי בני דור המילניום (שהוגדרו כבני 18 עד 37), צפויים פי שניים להסתיר אותם בהשוואה לבני דור הבייבי בום (ילידי 1946־1964). על-פי החוקרים, הסיבה אולי נעוצה בעובדה שלמשקי בית מדור המילניום יש פחות הכנסה ויותר חובות.

מחקר נפרד שנערך על-ידי "אגודת הריפוי הפיננסי" מצא כי אנשים רבים מבצעים "בגידה פיננסית" מבלי להבין זאת. הדוגמאות הן הוצאת כסף על פינוק שמחובר לרגש אשמה כלשהו בלי לדווח לבת/בן הזוג, או הסתרת הכנסה. זאת לעתים עד שמגיעים למגבלת האשראי או לא עומדים בתשלום מסוים.

רוב המשיבים לסקר הראשון העריכו כי הם לא יעזבו את בן הזוג אם הם יגלו כי הוא הסתיר מהם עניינים כספיים מסוימים, אבל יותר ממחצית המשיבים אמרו כי שמירה על סוד כזה גרועה לפחות כמו בגידה פיזית. 20% אמרו כי בגידה כספית היא גרועה יותר.