עדי קייזמן ממשיך להסתבך: התקבלה תביעה נגדו ב-47 אלף אירו

בימ"ש השלום בת"א קיבל תביעה שהוגשה נגד קייזמן ונגד חברות בבעלותו ע"י המשקיע שי אפרתי, שניהל באמצעות קייזמן עסקאות נדל"ן בגרמניה • פסק הדין ניתן בהעדר הגנה ולאחר שקייזמן לא הגיש תצהיר גילוי כללי, אף שביהמ"ש הורה לו לעשות כן

עדי קייזמן / צילום: ענבל מרמרי
עדי קייזמן / צילום: ענבל מרמרי

היזם עדי קייזמן ממשיך להסתבך. שופט בית משפט השלום בתל-אביב, עדי הדר, קיבל היום (ב') תביעה בסך 46.8 אלף אירו שהוגשה נגד קייזמן ונגד חברות בבעלותו על-ידי משקיע בשם שי אפרתי, שניהל באמצעות קייזמן עסקאות של רכישה ומכירת דירות בגרמניה. פסק הדין ניתן בהעדר הגנה ולאחר שקייזמן לא הגיש תצהיר גילוי כללי, למרות שבית המשפט הורה לו לעשות כן.

בכתב התביעה טען התובע, שי אפרתי, כי הוא ניהל באמצעות קייזמן עסקאות של רכישת ומכירת דירות בגרמניה. לדבריו, לאחר ביטול העסקה השלישית, הוא היה אמור לקבל את כספו בחזרה ממכירת הדירה לאחר. אפרתי טען כי קיבל חלק מכספו, אך נותרה יתרה בסך של 46,800 אירו. לטענתו, נודע לו כי הדירה נמכרה בפברואר 2019, וכי הנתבעים "מאחזים עיניו" מאז ו"עושים ככספו כבשלהם".

קייזמן הגיש כתב הגנה וטען כי אין להרים את מסך ההתאגדות בינו לבין החברה, ולכן יש לדחות את התובענה נגדו. לגוף התביעה טען קייזמן כי התובע קיבל בטעות החזר גדול יותר, ולכן אין כלפיו חוב.

התובע ביקש שבית המשפט יקבע כי המצאה לקייזמן תיראה כהמצאה לחברה, וקייזמן התנגד לבקשה. בהחלטה מ-14 בינואר בית המשפט קבע כי קייזמן המעיט בתשובתו לבית המשפט בקשר בינו ובין החברה, וכי די בגילוי החסר על-ידי קייזמן לגבי החזקותיו בשרשור בחברה, כדי לקבל את הבקשה של אפרתי.

ב-17 במאי התקיים דיון בבקשת בא-כוחו של קייזמן לשחרר אותו מהייצוג של קייזמן. באותה הזדמנות ביקש עורך הדין במעמד הדיון מתן פסק דין נגד קייזמן והחברה, בנימוק ש"בהתאם לפרסומים השונים, הנזק למרשי, ככל שההליכים יימשכו, הוא גדול, שכן הסיכוי שייוותרו נכסים בישראל שמרשי יוכל להיפרע מהם, הוא נמוך". התובע קבל על כך שקייזמן לא הגיש "בקשה בעניין מועד הדיון... ולא התייצב"

השופט קבע בהחלטה שנתן באותו יום כי מחמת הזהירות, על אף שהמועד להגשת כתב הגנה על-ידי נתבעת 1 (החברה) חלף לפני מועד הדיון, "אם לא יוגש כתב הגנה על-ידי נתבעת 1 עד יום 1.6.20, בית המשפט יראה בכך זניחת ההגנה על-ידי החברה וייתן נגדה פסק דין על יסוד כתב התביעה".

ב-4 ביוני בית המשפט נתן פסק דין נגד החברה, מכיוון שהיא לא הגישה כתב הגנה. בנוסף, בית המשפט הזהיר באותו יום את קייזמן כי אם לא יעביר לתובע תצהיר גילוי כללי עד 15 ביוני, בית המשפט ימחק את כתב הגנתו וייתן נגדו פסק דין.

התובע טען היום כי לא קיבל תצהיר גילוי כללי, ולכן בחלוף המועד שקבע בית המשפט להחלפת תצהירי גילוי כללי, הוא ביקש למחוק את כתב הגנתו של קייזמן ולתת נגדו פסק דין; וכך היה.

"אשר על כן, מקבל הבקשה מוחק כתב ההגנה ונותן נגד מר קייזמן פסק דין על יסוד כתב התביעה", פסק השופט הדר. נוסף לכך חייב השופט את קייזמן לשלם לתובע החזרי הוצאות על ניהול ההליך.

עדי קייזמן, 48, הוא אחד מאנשי העסקים הישראלים הראשונים שזיהו את הפוטנציאל הנדל"ני של ברלין. הוא הגיע לעיר בתחילת שנות ה-2000 והקים במהרה חברה שצברה בפורטפוליו שלה בניינים שלמים (ADO). החברה צמחה בהדרגה וניצלה את הזינוק המהיר והסבסוד האדיר של בירת גרמניה, עד שנמכרה ב-2.7 מיליארד שקל. קייזמן עצמו פרש ממנה הרבה לפני כן ועבר לעסקים פרטיים שבמרכזם מכירת דירות בברלין לשוק הישראלי.

בחודשים האחרונים החלו רוכשים ומשקיעים רבים להעלות טענות נגד התנהלותו של קייזמן והתנהלות החברות שלו.