אזולאי ושבירו רוכשות קרקעות למסחר ותעסוקה בנתניה

אזולאי תשלם כ-25 מיליון שקל עבור קרקע בשטח בן 5 דונם, ואילו מגרש קטן יותר בהיקף 2 דונם נרכש על ידי שבירו בכעשרה מיליון שקל • השטח נמצא בשכונת אגם 3 שממזרח לשכונת אגמים

אזולאי ושבירו רוכשות קרקעות למסחר ותעשייה בנתניה
 / צילום: חברת אזולאי
אזולאי ושבירו רוכשות קרקעות למסחר ותעשייה בנתניה / צילום: חברת אזולאי

שני מכרזי קרקע לבניית מתחמי מסחר ותעסוקה בנתניה נסגרו בהצלחה, למרות הקורונה ולמרות שעתיד ענף המשרדים והמסחר לוטה בערפל. בעוד המכרזים אומנם נסגרו בהצלחה, לכל אחד מהם הוגשה הצעה אחת בלבד והמחיר שהתקבל נמוך ממחיר השומה.

מדובר במכרזים בשכונת אגם 3, שכונה הממוקמת ממזרח לשכונת אגמים וממערב לכביש החוף (כביש מספר 2). מעניין לציין כי לשני המגרשים לא היה ביקוש רב, אלא רק הצעה אחת לכל אחד מהם, שבסופו של דבר נבחרה גם כהצעה הזוכה. במגרש הגדול יותר, בשטח כ-5 דונם, זכתה חברת הבנייה "אזולאי" (שמה המלא הוא "מזמור (אזולאי) לדוד קרית השרון בע"מ". א"ח) שתשלם בעבור הקרקע לרשות מקרקעי ישראל (רמ"י) כ-24.82 מיליון שקל כולל דמי פיתוח ולא כולל מע"מ.

במכרז הקטן יותר, בשטח כ-2 דונם, זכתה חברת "רמי שבירו הנדסה ובניה והשקעות" שתשלם לרמ"י כ-10.02 מיליון שקל בעבור הקרקע כולל פיתוח, ולא כולל מע"מ.

בעוד ברמ"י העריכו את שווי הקרקע ברמה מסוימת, שני המכרזים נסגרו עם הצעות הנמוכות משמעותית מהשומה שנקבעה. כך, במגרש הגדול יותר עמדה השומה על 15.97 מיליון שקל ובמגרש הקטן יותר עמדה השומה על כ-8.64 מיליון שקל. נתונים אלו מעידים כי בעוד ברמ"י ממשיכים לדרוש מחיר מלא על הקרקע, משבר הקורונה כמו גם מצב השוק גורר מספר נמוך של הצעות, ובמחיר נמוך מהשומות.

"קבלת היתר בנייה בישראל זה תהליך ארוך. צריך לחשוב גם מה יהיה אחרי הקורונה", מסביר עו"ד דוד אזולאי בעלי חברת אזולאי, מדוע החליטו להתמודד במכרז. "נתניה היא עיר שבתנופה, אנחנו בונים פה בכל העיר ורואים את המגמה, הקמת מרכז מסחרי שכונתי הוא חיוני בכל שכונה בישראל".

בנוגע לסכום הזכייה ולעובדה שההצעה הייתה נמוכה משומת רמ"י אמר עו"ד אזולאי כי "המחיר של המגרש אטרקטיבי, הוא מעורך ב-77% מההערכה של השמאי והוא משקף מצד אחד את העבודה שיש פה הזדמנות אבל מצד שני גם את הערך לקרקע. אני לא חושב שברמ"י תמחרו את המגרש גבוה מכיוון שהעדכון האחרון שהיא עשתה בשמאויות הייתה ב2016-2017 ומאז הייתה גם עליית מחירים".