אמזון מקימה קרן של 2 מיליארד דולר למימון טכנולוגיות ברות-קיימא

לפי דיווח ב-CNBC, אמזון תשקיע בחברות הפועלות בתחומים שונים כמו תחבורה, אנרגיה, לוגיסטיקה, ייצור חקלאות ומזון • הקרן היא חלק מהכרזתה של אמזון מספטמבר בשנה שעברה לפיה החברה מתכוונת להגיע לאפס פליטת פחמן עד 2040

ג'ף בזוס, מנכ"ל אמזון / צילום: רויטרס Rex Curry
ג'ף בזוס, מנכ"ל אמזון / צילום: רויטרס Rex Curry

ענקית הטכנולוגיה והקמעונות אמזון הודיעה היום כי היא משיקה קרן הון סיכון בגובה 2מיליארד דולר להשקעה בחברות שבונות "טכנולוגיות ברות קיימא ונוגדות פליטת פחמן", לפי הודעת החברה.

לפי דיווח ב-CNBC, אמזון תשקיע בחברות הפועלות בתחומים שונים ותעשיות שונות, כמו תחבורה, אנרגיה, לוגיסטיקה, ייצור חקלאות ומזון. אמזון לא ציינה לכמה זמן הכסף אמור לשמש, אך לפי ההודעה, 2 מיליארד דולר הם סכום התחלתי שעשוי לגדול בהמשך.

הקרן היא חלק מהכרזתה של אמזון מספטמבר בשנה שעברה, לפיה החברה מתכוונת להגיע לאפס פליטת פחמן עד 2040. פירוש הדבר הוא לא לפלוט פחמן דו-חמצני לאטמוספרה אחרי צמצום פליטה שלו או קיזוז פליטה באמצעות פעולות כמו נטיעת עצים. היום, החברה אף הודיעה בכוונתה לעבור לשימוש ב-100% אנרגיה מתחדשת בתוך חמש שנים - במקום 10 שנים כפי שהכריזה בהתחייבות הראשונית שלה משנה שעברה. בתחילת השנה, מנכ"ל אמזון, ג'ף בזוס אף השיק קרן פילנתורפית לעידוד אנרגיה מתחדשת בגובה 10 מיליארד דולר, המהווה כ-8% מהונו.

בשנה שעברה, לאחר שהופעלו על החברה לחצים, אמזון חשפה בשנה שעברה את מימדי פליטת הפחמן שלה - שעמדו ב-2018 על היקף שווה ערך ל-44.4 מיליון טון מעוקב של פחמן דו-חמצני שנפלטו אל האטמוספרה. לפי כתבה במגזין WIRED, מדובר בפליטת פחמן אדירה בסדר גודל של מדינה כמו נורווגיה.

פעילותו של בזוס לטובת מאבק במשבר האקלים הגיעה בעקבות לחצים שהפעילו עליו קבוצה של עובדי החברה, בשם "עובדי אמזון למען צדק אקלימי", לעשות יותר עבור המאבק במשבר האקלים. בין היתר הם דרשו מהחברה להתחייב למועד בו תשתמש רק באנרגיה מתחדשת. הם יצאו בביקורת נגד הזיהום שיוצרת אמזון עצמה עם החבילות והמשלוחים שלה, ועם העובדה שהיא מבקשת לספק את הטכנולוגיה שלה לתעשיות הגז והנפט.

הם יצאו גם כלפי בזוס עצמו, שאחראי לטביעת רגל סביבת גדולה, ובין היתר ממן תוכנית חלל שנחשבת למזיקה לסביבה. בנוסף, הם יצאו נגד העובדה שהוא תומך ומממן פוליטיקאים בארה"ב שמכחישים את משבר האקלים. לפי דיווח של הניו יורק טיימס, ב-2019 אמזון עצמה נתנה חסות לאירוע של מכון היוזמות התחרותיות, שמעודד גישה של הכחשת משבר האקלים.