בשל הרייטינג המדשדש בכאן 11: ירון דקל עוזב את "חדשות השבוע"

לאחר שביום שישי האחרון נרשם רייטינג של 1.9% למהדורה של כאן 11, ל"גלובס" נודע כי בתאגיד הוחלט כי דקל יגיש במקום המהדורה תוכנית ראיונות שתשודר ככל הנראה בימי חמישי • נראה כי בתאגיד נוטים כעת לאמץ את הוראת המועצה היוצאת, שקבעה כי יש לבדל את המהדורה ממתחרותיה ולוותר על הפאנלים הארוכים

ירון דקל / צילום: יונתן בלום, גלובס
ירון דקל / צילום: יונתן בלום, גלובס

מה שלא הצליחה לעשות הוראה של מועצת התאגיד, הצליחו לעשות נתוני הרייטינג המדשדשים של מהדורת החדשות של יום שישי בכאן11: ל"גלובס" נודע כי בתאגיד הוחלט כי מחודש אוגוסט ירון דקל לא יגיש יותר את "חדשות השבוע", ובמקום זה ינחה תוכנית ראיונות שתשודר ככל הנראה בימי חמישי. עדיין לא ברור באיזה פורמט תפעל המהדורה לאחר עזיבתו ומי יחליף אותו, אך נראה כי בתאגיד נוטים כעת (באיחור) לאמץ את הוראת המועצה היוצאת, שקבעה כי יש לבדל את המהדורה ממתחרותיה ולוותר על הפאנלים הארוכים.

נזכיר כי דקל החל להגיש את המהדורה לפני כשנה וחצי במקום העיתונאי אמיר בר שלום. המהלך נעשה ביוזמתו של מנכ"ל התאגיד אלדד קובלנץ, ובניגוד לרצונו של מנכ"ל חטיבת החדשות ברוך שי, שחיפש באותה עת כל דרך אפשרית להשאיר את בר שלום בתאגיד. אולם ההצעות להשאירו כפרשן או לתת לו תוכנית אחרת לא התקבלו. בין בר שלום למנכ"ל התאגיד שררה מערכת יחסים עכורה, זאת לאחר שבר שלום גילה שהוא "כיכב" בפרשת הרשימות השחורות והתעמת על כך עם קובלנץ. הסיבה הרשמית לפרישתו הייתה רצון להצעיר את המהדורה, לייצר אלטרנטיבה למהדורות הטלוויזיה המסחרית ולצמצם מולם את הפער. בפועל לא רק שהפער לא צומצם, הוא אף גדל באופן משמעותי. כך למשל ביום שישי האחרון נרשם רייטינג של 1.9% למהדורה.

עתה, כאמור, ינסו בתאגיד למתג את המהדורה מחדש. ומי יודע - אולי גם הרייטינג יעלה.

מכאן חדשות נמסר: "הפאנל המרכזי לסיכום השבוע, אותו מנחה ירון דקל, יעבור ליום חמישי, בהגשתו, במטרה לפנות לקהלים חדשים. מהדורת שישי תכלול מבזק חדשות ופרק מגזין. המהלך הוא חלק מרענון רצועת האקטואליה של כאן 11".