לאחר שגורש לישראל: מייסד סטארט-אפ הבלוקצ'יין Shopin נקנס ב-450 אלף דולר בארה"ב

בית המשפט בניו יורק אישר סופית את הסדר הטיעון של ערן אייל, שנתבע על ידי רשות ניירות ערך האמריקאית בהונאה של מאות משקיעים בהנפקת מטבעות דיגיטליים בהיקף של 42.5 מיליון דולר ב-2018

ערן אייל, מייסד ומנכ"ל Shopin  / צילום: אתר Shopin
ערן אייל, מייסד ומנכ"ל Shopin / צילום: אתר Shopin

בבית המשפט בניו יורק הגיעה אתמול לסוף דרכה התביעה שהוגשה על ידי רשות ניירות ערך האמריקאית (SEC) לפני כשבעה חודשים נגד ערן אייל, המייסד והמנהל של סטארט-אפ הבלוקצ'יין Shopin. בתביעה טענה הרשות כי אייל בן ה-44, הנושא אזרחות ישראל ודרום אפריקאית, הונה מאות משקיעים שהשתתפו ב-2018 בהנפקה הראשונית של מטבעות דיגיטליים (ICO), שבה גויס סכום כולל של 42.5 מיליון דולר.

על פי הודעת ה-SEC אתמול, בית המשפט של המחוז הדרומי של ניו יורק אישר סופית את הסדר הטיעון שהתקבל בין הצדדים בתביעה, ולפיו ישולמו על ידי אייל כ-3,105 מטבעות את'ר (המטבע הדיגיטלי של פלטפורמת הבלוקצ'יין את'ריום) מתוך ההון שגייס ב-ICO, בשווי של כ-450 אלף דולר. המטבעות הדיגיטליים האלה כבר נמצאים בחזקת מדינת ניו יורק, לאחר שנמסרו לה על ידי אייל בדצמבר האחרון במסגרת הסדר טיעון שהתקבל בתביעה קודמת נגדו.

כפי שדווח ב"גלובס" מוקדם יותר החודש, אייל גורש מארה"ב לישראל ב-18 במאי - שלושה חודשים אחרי שנעצר בניו יורק על ידי רשות המכס וההגירה האמריקאית (ICE). אתמול דיווח אתר החדשות הדרום אפריקאי Ventureburn כי נמסר לו על ידי עובד לשעבר בחברת שופין כי מאז סוף מאי אייל שוהה בלונדון. לדברי אותו מקור, אייל ככל הנראה הגיע ללונדון כשבוע לאחר שגורש לישראל.

התביעה של ה-SEC נגד אייל ומיזם הבלוקצ'יין שופין הוגשה בדצמבר 2019, כפי שדיווחנו ב"גלובס", אחרי שבית המשפט הרשיע את אייל בתביעה קודמת שהוגשה נגדו על ידי התובעת הכללית של מדינת ניו יורק.

באותה הרשעה בדצמבר, נוסף על האישומים הקשורים ל-ICO של שופין, הודה אייל בשני סעיפי אישום של הונאה הקשורים לשתי חברות אחרות שלו, Passo Sync ו-Springleap. במסגרת הסדר הטיעון עמו, הסכים אייל להתפטר מתפקידו כמנכ"ל שופין ולהעביר לחזקת המדינה את המטבעות הדיגיטליים בשווי כ-450 אלף דולר הקשורים ל-ICO של המיזם. נוסף על כך, התחייב אייל להשיב סכום של 600 אלף דולר למשקיעים בחברת ספרינגליפ. כמו כן, בית המשפט הוציא צו האוסר על אייל לגייס הון ולכהן כדירקטור בחברה במדינת ניו יורק למשך שלוש שנים. 

רוצים להתעדכן בענייני בלוקצ'יין ומטבעות דיגיטליים? הצטרפו לערוץ הטלגרם קריפטו גלובס.