אקזיט הנדל"ן של מאסק: מוכר בית ב-29 מיליון דולר בלוס אנג'לס

את הבית בבל אייר רכש מאסק ב־17 מיליון דולר לפני שמונה שנים בלבד • בחודש שעבר אמר מאסק שהוא רוצה למכור את רוב נכסיו: "אני רוצה להפוך את החיים לפשוטים יותר"

אלון מאסק. / MIKE BLAKE / צילום: רויטרס
אלון מאסק. / MIKE BLAKE / צילום: רויטרס

מנכ"ל ומייסד טסלה אלון מאסק עלה לכותרות בחודש שעבר כשהודיע על כוונתו למכור כמעט את כל נכסיו הפיזיים, כולל נכסי הנדל"ן שלו. "לא יהיה לי בית", הוא צייץ ב-1 במאי.

כעת הוא מממש את ההבטחה הזו, ומוכר בסכום של 29 מיליון דולר את אחד מנכסיו באזור בל אייר בלוס אנג'לס. הבית הועמד למכירה ב-30 מיליון דולר בתחילת מאי, ומשך תשומת לב רבה בזכות העובדה כי המכירה פורסמה על ידי הבעלים עצמם, כלומר ללא תיווך.

הקונה היא חברה בע"מ שקשורה לוויליאם דינג, מיליארדר סיני ומייסד ומנכ"ל NetEase. היא יוצגה על ידי המתווך סקוט ג'יימס מסוכנות הנכסים דגלאס אלימן.

הווילה, הממוקמת על גבעה שמשקיפה על הקאנטרי קלאב של בל אייר, מכילה שבעה חדרי שינה, נבנתה ב־1990 ועברה עיצוב מחדש עם שטחי אירוח רחבים, תקרות גבוהות וגימורים מיוחדים, כך לפי רישום הנכס. תוספות נוספות כוללות ספרייה של שתי קומות, קולנוע ביתי, סוויטת אורחים של שני חדרים, מגרש טניס ו"מוסך חמישה כוכבים".

מאסק קנה את הווילה ב-2012 תמורת 17 מיליון דולר ממיצ'ל ג'וליס, אחד ממייסדי קרן הגידור קניון קפיטל אדבייזרז, לפי רישומי לשכת המקרקעין. הווילה היא אחת מאשכול של שישה בתים שמאסק מחזיק באזור, שאחד מהם משמש כבית ספר לילדיו.

מאסק אמר לוול סטריט ג'ורנל עוד בחודש במאי שהוא החליט למכור את נכסיו לא מפני שהוא זקוק לכסף, אלא מפני ש"אני מנסה להפוך את החיים לפשוטים עד כמה שאפשר כעת, ולכן אשמור רק על דברים שיש להם ערך רגשי".