"דור שלם של יזמים נתקלים באותן בעיות, והחלטנו לשנות את זה"

כך אמרה ליאור קרנכל מנהלת יוזמת Startup for Startup במאנדיי בכנס "עסקים לוקחים אחריות: חשיבותה של אחריות תאגידית ומשמעותה בשעת משבר"

מה חברות סטארט-אפ יכולות לעשות כדי לשתף פעולה זו עם זו, בכדי להשפיע על מדיניות מצד אחד לשורת הרווח של החברה ומצד שני לרווחת העובדים והחברה הכללית? בשאלות אלה עסק פאנל "האם לחברות הייטק יש אחריות לעזור לתעשייה שבה הן צמחו" במסגרת כנס "עסקים לוקחים אחריות: חשיבותה של אחריות תאגידית ומשמעותה בשעת משבר".

ליאור קרנכל, מנהלת יוזמת Startup for Startup במאנדיי, סיפרה כי "הפרויקט שיצאנו איתו היה פודקאסט עם 70 פרקים שבו אנחנו חולקים כל דבר שלמדנו במהלך הדרך כמו איך לגייס כסף אבל גם איך לפתוח מחלקת מכירות. המטרה הייתה להיות פלטפורמה, ויש לנו כבר כמה יוזמות ששמים יזמים אחרים על הבמה ומאפשרים שיח על בעיות שלא מדברים עליהן ביומיום. משרדים פיזיים נשמעים משהו מהעבר ואנחנו מקווים שנחזור לשם, ושבמשרדים החדשים תהיה קומת חשיבה כדי לאפשר לחברות לפתוח אתגרים יחד".

כרם נבו, מנהלת קשרי ממשל וקהילה ב-WIX, אמרה כי "יש דור שלם של יזמים שנתקלו באותו שלב באותן בעיות, ולכן הקמנו כלי שיהיה סוכן שינוי של הדבר הזה: כדי לספר שלא חייבים למכור חברות ולעשות אקזיט, אלא להציע להן את הכלים כדי שיוכלו לצמוח יותר בקלות. החל מהון אנושי ויצירת כוח אדם אפקטיבי לתעשייה דרך מודלים של ממשל תאגידי ומיסוי שיתמכו באותה צמיחה".

"הרעיון היה להתאגד כקבוצה וללכת לבעל עניין חשוב, הממשלה, ולהגיד לו שכל הסיפור שיש לכם בראש - אז הוא לא נכון, ועכשיו אנו נספר לכם מה אנו רואים וכך נוכל לגרום לשינוי. בהתחלה אמרנו הנה בעיה בואו נפתור אותנו אבל אז הבנו שהמשימה שלנו היא למצוא מה המדיניות הנכונה להייטק בישראל".

"למשל, לא הייתה מעולם הגדרה בחוק מהי חברת הייטק. לכלים האלה יש השלכות מעשיות על התעשייה ועל הממשלה אבל לצד זה, הפכה להיות שיחה בין כל חברי הפורום של התייעצות בכל מיני מקרים. למשל, ארגון מכירות בהודו שאתה פוגש בפעם הראשונה ואתה לא יודע מה לעשות - אבל בסוף מישהו עשה את זה וכנראה הוא חבר פורום והוא מרחק שיחה ממך".

נבו סיפרה כי הקמנו "פורומים למשאבי אנוש, לסמנכ"לי כספים ופורום למנהלי אופרציה, שהוא אחד העולמות החשובים והמוזנחים בהייטק. ראינו שהפורומים האלה הפכו מדבר מה ש-'נחמד שיש', ל-חובה שיהיה. הבנו שבלי שננסה להבין איך לשיים דברים מהר היה קשה לחברות להתמודד עם הסיטואציה של הקורונה".

קרנכל הגיבה, וסיפרה כי מאנדיי חברה בפורום וכי "הפורום הזה עובד כי שם אתה יכול להפוך את המציאות של אחרים למציאות שלך".

נבו אמרה כי "אחריות תאגידית שלובה בעשייה של החברה והדבר מתבטא בפעילות כמו זו של הפורום". קרנכל סיפרה כי "שיתוף הידע נבנה על תשתית הידע שהייתה קיימת קודם, זה לא רק מחלחל מלמעלה אלא מגיע מהשטח. עובדים שהשתתפו בפרויקטים חיצוניים ניצלו את הפלטפורמה לקדם גם אותם".

גילוי מלא: מאנדיי נתנו חסות לכנס "עסקים לוקחים אחריות: חשיבותה של אחריות תאגידית ומשמעותה בשעת משבר"