מגפת הקורונה עושה טוב לבאטמ: מעלה תחזית הכנסות ורווח

בחברה מעריכים כעת כי היא תציג עלייה של 25% לפחות בהכנסות השנה בהשוואה להכנסות ב-2019 • בבאטמ מתכננים להגדיל את כושר הייצור במהלך חודשי הקיץ

צבי מרום  / צילום: איל יצהר, גלובס
צבי מרום / צילום: איל יצהר, גלובס

חברת התקשורת והציוד הרפואי באטמ מעלה תחזיות לשנת 2020. החברה עדכנה הבוקר כי ביצועי חטיבת הביו-מדיקל שלה היו "טובים בצורה יוצאת דופן במחצית הראשונה של 2020". בחברה מציינים כי "ביצועים אלו הינן לאור מספר יוזמות, ביניהן, מכירת ערכות דיאגנוסטיות לזיהוי נוגדנים לרשויות בריאות במספר מדינות ומכירה של מכונות הנשמה".

חטיבת רשתות התקשורת והסייבר הושפעה במעט מנגיף הקורונה ( COVID-19 ) ברבעון הראשון של 2020, עם הכנסות גבוהות מהכנסות הרבעון המקביל ב-2019. בחברה מציינים כי הייתה האטה מסוימת בחטיבה זו בתחילת רבעון שני של 2020 עם הטלת סגר ברחבי העולם. עם זאת, מסוף חודש מאי 2020 החטיבה רואה חזרה לפעילות רגילה, כשחלק מהלקוחות שהשהו פרויקטים מסוימים החלו בהכנות מחודשות. עם הסרת המגבלות, החטיבה חידשה פעילויות שהושהו בעקבות הגבלות התנועה ללקוחות וספקים.

בהנהלת באטמ מאמינים כי השפעת המגפה על הפעילות השנתית של חטיבת רשתות התקשורת והסייבר, תהיה מינימלית. זאת ועוד, הצמיחה בחטיבת הביו-מדיקל, קיזזה ואף יותר מכך כל ירידה בהכנסות מחטיבת רשתות התקשורת והסייבר.

בחברה מעריכים כעת כי היא תציג עלייה של 25% לפחות בהכנסות השנה בהשוואה להכנסות ב-2019. בנוסף צופה הקבוצה כי תדווח על שיפור ב-EBITDA (רווח תפעולי תזרימי).

במחצית הראשונה של 2020 השיקה באטמ  בדיקה דיאגנוסטית מולקולרית ( RTPCR ) חדשה לצורך זיהוי נגיף הקורונה( COVID-19 ) אשר עברה אימות והערכה קלינית על ידי אוניברסיטאות ובתי חולים בחודש פברואר, וקיבלה אישור בסוף חודש מרץ 2020. בנוסף, בחודש מאי 2020, הקבוצה השיקה בדיקה סרולוגית סוג ELISA המאבחנת אם מטופל חלה בנגיף הקורונה ( COVID-19 ) באמצעות איתור נוגדנים בדמו.

בחברה מציינים כי הייצור והמכירות של שני סוגי הערכות נמצא בשלב ההאצה והקבוצה סיפקה מאות אלפי בדיקות עם צבר הזמנות של מעל מיליון ערכות נוספות. בנוסף למכירות של הערכות החדשות שהושקו (ריאגנטים), הקבוצה זוכה לביקוש גובר עבור מכשור הנועד לפיענוח הבדיקות. בבאטמ מתכננים להגדיל את כושר הייצור עבור ריאגנטים והמכשור הרפואי במהלך חודשי הקיץ.

נזכיר כי לפני כחודשיים הודיעה החברה, שנוסדה על ידי המנכ"ל שלה, ד"ר צבי מרום , כי קיבלה הזמנה לאספקת מכשירי הנשמה בסכום של 31 מיליון דולר. מכשירי ההנשמה מיוצרים במפעל של קבוצת באטמ בהונגריה, שעד כה ייצר ציוד לסילוק אשפה רפואית וציוד חיטוי, והם יירכשו על ידי ממשלה של מדינה אירופית, שזהותה לא נחשפה. על פי ההסכם, ייוצרו 1,000 מכונות הנשמה במפעלי החברה.

באטם הוקמה כחברת תקשורת, אבל כשחלק מעסקיה בתחום הסלולר נפלו תחת איום תחרותי בסוף העשור הקודם, החליטה לגוון את פעילותה לתחום הביומד, עם פעילויות בתחומי האשפה הביולוגית, מכשירי החיטוי והבדיקות. כיום פעילות זו מהווה יותר ממחצית מעסקי החברה, אבל גם פעילות התקשורת עדיין מהווה חלק משמעותי מהחברה. בשנת 2019 רשמה החברה הכנסות של 123 מיליון דולר ורווח נקי של 3.2 מיליון דולר. 

באטמ נסחרת כיום בשווי של כ-1.8 מיליארד שקל לאחר עלייה של 136% במניה מתחילת השנה.